Marcile afisate pe site-urile magazinelor online influenteaza decizia de cumparare a clientilor romani, potrivit unei cercetari realizate de Eureka Insights si TRUSTED.RO. Marcile de incredere sunt un factor care influenteaza pozitiv increderea in magazine pentru 77% dintre respondenti.

De asemenea, oamenii au incredere mai mare in magazinele online de la care au mai cumparat sau care sunt recomandate de rude, prieteni sau cunostinte. Alte elemente care confera incredere in magazinele online sunt:

  • design-ul site-ului - 66%
  • functionalitatea site-ului (cat de usor se poate naviga) - 79%
  • au mai facut cumparaturi in trecut de la acel magazin - 93%
  • articole favorabile magazinelor in presa online - 83%
  • descrierile si pozele din paginile de produs corespund realitatii - 89%.

Oamenii cumpara mai curand de la magazine online despre care alti cumparatori au lasat preponderent recenzii favorabile. Clientii cauta aceste opinii peste tot pe Internet - pe site-ul magazinului online respectiv in primul rand (75%), iar apoi pe motoarele de cautare pe retelele de socializare si pe site-urile de recenzii independente, cum este sistemul “Opinii de Incredere” de la TRUSTED.RO.

80% dintre respondenti asociaza marca TRUSTED.RO cu increderea, iar 33% o recunosc cand o vad afisata pe un magazin online. Aproape 200 de magazine online romanesti si cross-border detin acum Marca de Incredere TRUSTED.RO. Marca se obtine in urma unui audit bazat pe 26 de criterii juridice si de bune practici si magazinele candidate primesc permanent ajutor si consultanta din partea TRUSTED.RO in vederea indeplinirii conditiilor de obtinere a marcii. In plus, site-urile de e-commerce atestate primesc la pachet sistemul “Opinii de Incredere”, care colecteaza si pubica review-uri de la clienti reali si verificati ai magazinelor.

“Observam ca opiniile clientilor despre piata de e-commerce din Romania se rafineaza pe masura ce afacerile online se dezvolta. Deja cumparatorii autohtoni se uita mai cu atentie la design-ul magazinului online, la prezenta unor distinctii sau a unor marci de incredere pe site etc. Aceste elemente pot fi transformate de catre magazinele online in diferentiatori reali. Intr-o piata in care aproape oricine ofera transport gratuit dupa o anumita suma sau un cadou la comenzi de valori mari, trebuie sa gasesti si alte lucruri care sa te evidentieze in ochii clientilor”, a declarat George Hari Popescu, Project Manager la TRUSTED.RO.

Din studiu reiese ca majoritatea clientilor au asteptari continue de la magazinele online. Printre ele se afla:

  • implementarea platii cu cardul si mai multe explicatii privind securitatea tranzactiilor;
  • oferirea de reduceri semnificative pe site;
  • experiente de cumparare mai placute, navigare mai usoara;
  • oferirea garantiei ca produsele sunt de calitate si originale.

In general, clientii romani sunt multumiti de serviciile magazinelor online autohtone si sunt pregatiti pentru sezonul de reduceri de Craciun. 43% dintre respondenti au spus ca sunt mai multumiti fata de cea mai recenta achizitie online si 49% intentioneaza sa mai cumpere de pe Internet cel putin o data pana la sfarsitul anului.

Metodologia studiului:
Chestionarul a fost realizat de Eureka Insights si a fost aplicat online pe 507 respondenti de peste 18 ani, din mediul urban, cu acces la Internet, care au vizitat i� n ultimele 12 luni site-urile magazinelor online i� n scop informativ sau de achiziție. Studiu realizat in perioada 22-29 octombrie 2018. Marja de eroare este de +/- 4,3%, pe un interval de i� ncredere de 95%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri