WALL-STREET.ro vine cu afirmatii pe care specialisti le noteaza in functie de veridicitatea lor.

O afirmatie poate fi notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

Mai mult, specialistii din piata sunt invitati sa argumenteze notele aferente afirmatiilor.

Am vorbit cu Iulian Stanciu, CEO si actionar al celui mai mare business eCommerce, eMAG.ro, Robert Berza, CEO al FashionDays.ro, Florinel Chis, CEO al ARMO (asociatia magazinelor online din Romania), oficialii Elefant.ro, Catalin Ciolpan, cofondator Ideall.ro, Andrei Georgescu, cofondator White Image (agentie care are multiple magazine online clienti – n.r.), Cosmin Nastasa, cofondator Data Revolt Agency, Dan Cutui, CEO la Falcon Electronics, Aviva Vita, marketing manager la Vitacom, Vlad Diaconu, fondator TheStartups.eu si cu Laura Teposu, director dezvoltare Libris.ro.

In tabelul de mai jos puteti vizualiza enunturile propuse de wall-street.ro, media notelor oferite de catre cei cinci respondenti, precum si cine a dat cea mai mica, respectiv cea mai mare nota.

Afirmatii WALL-STREET.ro Media Notelor Cea mai mica nota a fost data de... Cea mai mare nota a fost data de...
Piata de eCommerce va creste in 2019 intr-un ritm mai accelerat decat in 2018 6,7 3-FashionDays.ro 10-Vitacom&TheStartups
Romanii vor cumpara din ce in ce mai mult din afara tarii, in detrimentul magazinelor locale care vor fi afectate negativ 3,2 1- eMAG.ro 7- Libris.ro
Din cauza inflatiei, a evolutiei dolarului, a cresterii combustibilului si a deciziilor politice, mare parte dintre produsele din comert se vor scumpi in 2019 comparat cu 2018 7,8 5-White Image 10- Falcon; 9-FashionDays.ro
Numarul de promotii ale magazinelor online va creste, urmare a faptului ca romanii “vaneaza” reduceri & oferte speciale 6,5 3-FashionDays.ro 10-Falcon & Vitacom&TheStartups
Ponderea achizitiilor realizate de pe mobil va creste double digit in 2019 vs 2018 8,5 10-eMAG&FD&Ideall&Falcon&Libris.. 4-Data Revolt Agency; 5-ARMO
Influenta Aliexpress/Alibaba va creste accentuat in regiune si in Romania 5,1 2-elefant.ro & White Image 10-Vitacom & TheStartups.eu
Comenzile online realizate din mediul rural vor creste double digit fata de 2018 6,7 4-elefant.ro & White Image 10-eMAG & FashionDays & Ideall.ro
Piata de comert online se va consolida accelerat prin noi fuziuni/achizitii in 2019 5,7 1- ARMO 10- TheStartups.eu
Din ce in ce mai multe magazine online nou infiintate vor tinti direct piete internationale, nu doar .ro 7 10 - eMAG.ro & Vitacom.ro 4- elefant.ro
Evenimentul Black Friday va fi de mai putin interes in 2019 vs 2018, romanii “plictisindu-se” de atatea reduceri si considerand BF redundant 3 1- FashionDays & ARMO & Vitacom & TheStartups.eu 7- Ideall.ro

Cele mai interesante comentarii

Pe langa notarea de mai sus, managerii si specialistii din eCommerce au oferit si cateva explicatii cel putin interesante. Mai jos, cateva dintre ele, alaturi de afirmatie:

1. Piata de eCommerce va creste in 2019 intr-un ritm mai accelerat decat in 2018;

eMAG.ro - "Piata de ecommerce din Romania are un parcurs foarte bun, cu cresteri constante de peste 35%, in ultimii ani. Aceasta industrie este abia la inceput in tara noastra si are in continuare potential urias de crestere, dar pentru aceasta este nevoie de extinderea infrastructurii digitale si a competentelor digitale in randul populateie, intrucat o mare parte a populatiei nu are acces la internet, mai ales in zona rurala". - Nota 9

FashionDays.ro - "Cred ca ecommerce-ul va fi mai puternic influentat de o rata mai mica de crestere a consumului in general, decat de imbunatatirile tehnologice si maturizarea pietei". - Nota 3

White Image - "Va creste, asta este evident, insa daca ar fi sa definim ritmul de crestere ca numar de comercianti online - ritmul nu va fi deloc unul accelerat, pentru ca in momentul asta sunt business-uri de ecommerce care inregistreaza succes dupa succes, si pare ca totul le iese din prima si este totul usor, si foarte multe business-uri care se zbat sa supravietuiasca. Daca vorbim ca volum de bani rulat in zona de eCommerce - probabil ca cresterea va fi mai accelerata decat a numarului de comercianti, dar va fi foarte polarizata si condusa de cativa playeri mari. In prezent, costurile de intrare in eCommerce au crescut substantial". - Nota 6

2. Romanii vor cumpara din ce in ce mai mult din afara tarii, in detrimentul magazinelor locale, care vor fi afectate negativ;

eMAG.ro - ""Romania se afla in coada clasamentului din UE la procentul de comenzi din afara granitelor. Legat de comenzile in alte state UE, nu observam un trend care sa afecteze magazinele online locale. Asia in schimb este o destinatie favorita datorita faptului ca se evita taxarea corecta a produselor comandate". - nota 2

Data Revolt Agency - "Cumparatura din afara tarii ramane asociata unui segment de consumatori educat si pretentios. Atat timp cat brandurile din afara tarii nu vor avea o prezenta activa pe piata din RO, sansele sa creasta in detrimentul magazinelor locale e mic". - nota 2

3. Din cauza inflatiei, a evolutiei dolarului, a cresterii combustibilului si a deciziilor politice, mare parte dintre produsele din comert se vor scumpi in 2019 comparat cu 2018;

eMAG.ro - "Tendinta preturilor pentru perioada urmatoare va fi una de crestere. Pretul unui produs este influentat de mai multi factori, printre care si de investitiile pe care companiile le fac in echipamente si personal pentru a compensa lipsa infrastructurii. Produsele din import sunt platite sau in dolari sau in euro, iar cum dolarul si euro sunt pe o tendinta de crestere, este normal ca acest lucru sa se reflecte si in pretul produselor" - Nota 7.

4. Numarul de promotii ale magazinelor online va creste, urmare a faptului ca romanii “vaneaza” reduceri & oferte speciale;

eMAG.ro - "Romanii au apetit pentru reduceri, iar cea mai buna dovada in acest sens este succesul fenomenului Black Friday. Interesul pentru eveniment a crescut de la an la an si romanii asteapta aceasta zi pentru a face cumparaturi importante: una din patru locuinte noi vandute in Romania sunt utilate cu electrocasnice cumparate de Black Friday" - nota 7.

ARMO - "Magazinele online sunt intr-un mediu dinamic si competitiv care permite urmarirea in timp real a concurentei. Depinde de fiecare magazine online in parte cum gestioneaza promotiile si in functie de parteneriatele pe care le discuta cu furnizarii" - nota 7.

Libris.ro - "Suntem pe o piata inca imatura , cu o competitie acerba pe pret ; foarte multe magazine online, chiar si cele foarte mari sunt pe break-even sau sub, nu prea mai au unde sa mearga in jos in zona de pret/promotii. Este necesar sa evoluam catre o piata matura, cu accent pe calitate, transparenta si corectitudine. Una din marile probleme a ecommerce-ului romanesc este neincrederea clientilor, de unde si rata foarte mica a platii cu cardul" - nota 4.

5. Influenta Aliexpress/Alibaba va creste accentuat in regiune si in Romania;

eMAG.ro - "In prezent, statul roman pierde la comenzile venite din afara UE, se colecteaza foarte putine taxe. De asemenea, Alibaba subventioneaza transportul, pe termen lung aceasta masura nu este sustenabila" - Nota: 4.

TheStartups.eu - "Compania chineza intentioneaza sa deschida centre logistice in Bulgaria si Germania si a facut parteneriat luna trecuta cu El Corte Ingles. (retail, logistica, plata vs AI, data analytics…)" - nota 10.

Stanciu, eMAG: Tendinta...
Citeste si: Stanciu, eMAG: Tendinta preturilor va fi una de crestere

Sursa foto: Shutterstock.com