eMAG urmareste sa atinga miliardul de euro si in Ungaria, target-ul urmand sa fie atins in urmatorii sase ani, conform lui Iulian Stanciu, CEO si actionar al celui mai mare retailer online din tara. El a anuntat miercuri principalele prioritati ale companiei, precum si investitii, venituri si strategii pentru 2019. Una dintre miscarile interesante - posibilitatea de a da rating magazinelor din Marketplace de la care cumpara clientii, dar si posibilitatea magazinelor de a plati pentru ca produsele lor "sa iasa in fata".

Grupul eMAG a generat afaceri de 4,77 miliarde de lei, 17,5% crestere fata de 2017, deci putin peste 1 miliard de euro. In Romania, compania este profitabila. Tot profitul se investeste in dezvoltare "si vom face asta in continuare". Ritmul de crestere a cifrei de afaceri va fi unul bun, de peste 10%, considera Iulian Stanciu. "Pe total Grup vom creste mai mult de atat, avand in vedere si business-urile adiacente si prezenta companiei in tarile europene".

In urma cu doua luni, eMAG a fuzitionat cu Extreme Digital, Ungaria. „Ne dorim o dezvoltare rapida folosind tehnologia eMAG construita in ultimii zece ani. Obiectivul este sa atingem 1 miliard de euro in Romania, si ni-l setam si pentru Ungaria”.

Iulian Stanciu estimeaza ca va atinge 1 miliard de euro in Ungaria in urmatorii sase ani. Consumul per capita in statul vecin este mai mare decat in Romania, cu o infrastructura net superioara tarii noastre.

Este o oportunitate mare pentru sellerii din Romania, sa vanda si in statul de la vest.

Totodata, eMAG se va dezvolta si in alte tari – Croatia, Slovenia, Austria, Cehia si Slovacia, ca urmare a fuziunii cu Extreme Digital.

Sediul central al companiei ramane in Romania, fiind un brand romanesc si cu tehnologie dezvoltata in tara. „Aceasta este si definitia unei companii romanesti – sa aiba sediul in tara si sa aiba proprietate intelectuala made in Romania. Deci eMAG este o multinationala romaneasca”.

Prin dezvoltarea eMAG si nu numai, Romania a devenit un hub regional de eCommerce, avand un impact pozitiv asupra partenerilor si o valoare adaugata pentru economie. „In ecosistemul eMAG sunt angrenati direct peste 30.000 de parteneri – selleri, furnizori de servicii diferite si indirect prin diferiti parteneri, precum Posta Romana”.

Investitii record in 2018 pentru eMAG

Investitiile eMAG in 2018 au fost la cel mai inalt nivel de pana acum. Cea mai importanta este investitia in cresterea oamenilor – 2 mil. de euro.

In prezent, eMAG are 4.860 de oameni in toate companiile eMAG, inclusiv din alte state.

Compania a investit in logistica 76 de milioane de euro, in special intr-un nou depozit. 30 de milioane de euro au fost investite in tehnologie – site, dezvoltari in marketplace, comercial si colaborare directa cu furnizorii, in zona de infrastructura IT, a catalogului de produse.

33 de milioane de euro au fost investite in FashionDays.ro, dar si in eMAG.bg, .hu si .pl.

Investitiile totale de anul trecut s-au ridicat, per total, la 141 de milioane de euro, „as spune una foarte mare pentru piata din Romania”.

Compania va investi, doar in tehnologie, in urmatorii cinci ani, peste 150 de milioane de euro.

Dezvoltarea Marketplace-ului eMAG

In 2018, Marketplace-ul eMAG a cumulat 3,1 milioane de produse, urmand ca in 2019 numarul de produse sa atinga 5,7 milioane de produse. Anul urmator vor fi depasite 10 milioane de produse.

„Poate ca suna mult. Ne-am uitat in Franta si am vazut ca sunt disponibile, la cel mai mare retailer online, 65 milioane de produse disponibile, asa ca avem mult loc de crestere. Produsele de baza exista deja, dar sunt foarte multe care raspund unor nevoi specifice care nu exista in tara”, explica Iulian Stanciu.

Marketplace-ul a reprezentat 32% din totalul valorii vanzarilor totale ale eMAG in 2018.

Numarul de selleri a crescut foarte mult, ajungand la 16.350 in aprilie 2019, de la 10.030 in aceeasi perioada a lui 2018. „Mai este loc de crestere. Avem 700-800 de selleri noi in fiecare luna, sunt peste 100.000 de companii in Romania care fac comert, deci sunt multi antreprenori care vand produse si care ar putea sa acceseze acest model care le ofera simplitate”.

Peste 1.000 de selleri din Romania vand pe plan international – in Ungaria si in Bulgaria, in principal.

„Ne propunem ca in 2020 sa atingem 40.000 de selleri, si romani dar si cei locali, din celelalte tari”, mai spune Iulian Stanciu.

Programul „deschide Romania” s-a dublat la 1.300 de selleri. Programul se adreseaza celor care produc lucruri in Romania si au cifra de afaceri sub 1 milion de lei. Ei au vandut, impreuna, peste 170 de mii de produse, generand vanzari de 12,3 milioane de lei. Acestia pun in Marketplace 391.000 de produse.

PayU este pe cale sa faca cea...
Citeste si: PayU este pe cale sa faca cea mai mare achizitie a sa din FinTech

In ultimele 12 luni, eMAG a suspendat 875 de selleri, pentru ca nu au intrunit unele dintre cele 10 criterii.

Ce urmeaza in zona de Marketplace?

Fulfilled by eMAG - logistica asigurata de eMAG. "Avem trei selleri cu care lucram, adaugam inca zece zilele urmatoare, apoi crestem gradual numarul lor. Asta inseamna ca tinem produsele la noi in depozite, livram tot noi, retururi tot asa - practic ne ocupam noi, integral, de client".

Totodata, eMAG vrea sa extinda si zona de livrare in lockere, acum fiind 1.100. Totodata, eMAG va implementa si programul Courier Health, ajustand volumele curierilor pe baza performantei si a calitatii livrarilor, astfel incat clientii sa beneficieze de livrare si retururi la timp.

Din toamna, sellerii vor putea cumpara publicitate pe eMAG - eMAG Ads. In prima faza va fi pe tarife standard, urmand o zona dinamica, de bidding. Totodata, clientii vor putea oferi si nota sellerilor, nu doar produselor, urmand a fi lansata in perioada urmatoare.

Statistici eMAG 2018 vs 2019

In zona rurala, eMAG a crescut mai puternic ca in urban, cu 38% vs 27% in perioada ianuarie-aprilie.

Aplicatia eMAG a fost instalata de 1,2 milioane de ori in Android si 425.000 pe iOS.

Viteza media de livrare a fost imbunatatita. In mai 2018, se livra in medie in 1,76 zile iar anul acesta a scazut la 1,46. Printre lucrurile care au ajutat se numara cresterea capacitatii de livrare in orasele unde observam ca se creeaza cozi, "am extins orele de livrare pana chiar la 12 noaptea, la cererea clientilor. Un alt lucru care a ajutat viteza medie de livrare a fost implementarea livrarii in aceeasi zi, in interval orar, care a crescut de patru ori".

Dezvoltare Posta Romana si lockere

Compania va incepe sa livreze produse in alte 133 de oficii noi - 70 pana la 1 august 2019.

Totodata, compania va dezvolta si reteaua de lockere (easybox, dezvoltat cu SameDay Courier). Acestea sunt accesibile 24/7, fiind usor de utilizat - scanezi codul QR si se deschide cutia cu produsul. Ai optiunea de a plati cu cardul la locker sau cu cardul online. In Bucuresti este rapid - tot ce comanzi pana la 12 noaptea, se alimenteaza in locker pana la 7 dimineata (pentru a putea fi ridicat in drumul spre munca).

Clientii prefera lockerele din zonele rezidentiale, pentru a ridica produsele in drum spre casa. Sunt disponibile pentru produsele eMAG, FashionDays dar si pentru marketplace-uri. 60 de lockere sunt in prezent, avand in plan sa ajunga la un numar de 300. Din august se vor putea si returna produsele in lockere. Sunt 1.100 de selleri care au ales sa foloseasca lockerele. "Nu au existat incidente neplacute. Doar o singura data a intrat cineva cu o masina intr-un locker...au rezistat, insa, reparatii minore".

Ca cifra de afaceri - eMAG Romania - 3,17 miliarde de lei, in crestere cu 23%. Dante International s-a ridicat la afaceri de 4,24 miliarde de lei, crestere de 28% fata de anul trecut.

Grupul eMAG a generat afaceri de 4,77 miliarde de lei, 17,5% crestere, deci putin peste 1 miliard de euro.

Parteneriat intre eMAG si...
Citeste si: Parteneriat intre eMAG si SymphoPay: in ce consta


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Top 50 brand-uri romanesti aduc valoare mai rapid decat economia