Provocarile care scot ecosistemul e-commerce din zona de confort: infrastructura, recrutare, digitalizare, inovatie

Aflata in plina expansiune in Romania, industria de e-commerce este permanent supusa provocarilor de a integra tendintele in continua schimbare, dar si de a raspunde nevoilor tot mai diferite ale clientilor. Cum se schimba industria de la un an la altul? Care sunt cele mai importante provocari? Cat de mult de schimba psihologia sau mentalitatea clientilor? Speakerii ecomTEAM 2019 au explicat ce ii scoate din zona de confort si cum fac fata transformarilor?

Adrian Mihai, managing partner FAN Courier, spune ca desi apar cereri de servicii nisate de la client, precum livrarea cu temperature controlata, in intervale orare differentiate sau in weekend, in esente principalele cerinte au ramas neschimbate: respectarea timpului promis si livrarea produselor in siguranta.

Investim permanent in diverse directii, care sa raspunda cerintelor clientilor, dar de multe ori ne lovim de partea de IT a clientilor. De exemplu, la livrarea in punctele fixe sau in lockere avem aceasta provocare, desi clientii isi doresc acest serviciu, sunt deschisi, il acceseaza si continua sa le foloseasca”, a explicat Adrian Mihai.

Valentin Radu, CEO & Founder – Omniconvert, a explicat ca intreaga industrie se schimba dupa nevoile clientilor. Din punctul sau de vedere, insa, sunt inca foarte putine exemplele din retailul online local care nu externalizeaza toate procesele. „Inca sunt foarte multe magazine care externalizeaza toate procesele, inclusiv pe cele mai importante – cum ar fi cunoasterea clientilor. Incep sa apara cativa jucatori, cu cativa ani de experienta, mai deschisi si care incep sa pretuiasca si sa modeleze business-urile bazat pe date”.

2Checkout: Vanzarea de...
Citeste si: 2Checkout: Vanzarea de abonamente online este preferata la nivel globa

Recrutarea si educatia dau batai de cap industriei

Lipsa fortei de munca este cea mai mare provocare a FAN Courier. Pe langa microbuzele care aduc angajati de la 100 km de Bucuresti, compania de curierat a investit in imobiliare pentru a face fata acestei crize.

FAN Courier a cumparat un fost camin de familisti pe care urmeaza sa il renoveze si sa il dea in folosinta angajatilor sai. Lipsa fortei de munca este cea mai mare provocare a companiei de curierat care, pe langa microbuzele care aduc angajati de la 100 de km de Bucuresti, s-a extins in imobiliare pentru a face fata acestei crize.

“Am investit in imobiliare nu pentru ca ne doream, ci pentru a fost nevoie. Am cumparat un fost camin de familisti pe care o sa il amenajam. Sunt 70 de locuinte acolo pentru angajatii FAN Courier. Luam in considerare si sa aducem forta de munca din afara”, a declarat Adrian Mihai, Managing Partner FAN Courier, a declarat in cadrul ecomTEAM 2019, evenimentul de ecommerce organizat de wall-street.ro.

Valentin Radu considera ca recrutarea de oameni potriviti este cea mai mare provocare, asa ca Omniconvert a ales strategia „fire slow and hire fast”, chiar daca inseamna o crestere mai lenta.

WatchShop.ro schimba...
Citeste si: WatchShop.ro schimba identitatea de brand si vrea crestere de 20%

Si Cristina Popa, E-commerce Director la Noriel, a subliniat ca lipsa oamenilor este o provocare foarte mare iar lipsa specialistilor in online are la baza imposibilitatea sistemului de educatie de a pregati oameni in acest domeniu.

In cazul Breslo, marketplace pentru produse handmade, educatia se resimte in faptul ca majoritatea oamenilor care intra in platforma au o pasiune, vor sa o creasca, insa nu au deloc notiuni fundamentale despre ce inseamna sa ai un magazine online. “Ar trebui sa ne asumam si partea de educare a clientilor”, a explicat Luigi Meclea, fondator si CTO Breslo.

Retailerul home & deco...
Citeste si: Retailerul home & deco Bonami, target de 10 milioane euro in Romania


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Click-wrap agreements sau incheierea contractelor online