FAN Courier a cumparat un fost camin de familisti pe care urmeaza sa il renoveze si sa il dea in folosinta angajatilor sai. Lipsa fortei de munca este cea mai mare provocare a companiei de curierat care, pe langa microbuzele care aduc angajati de la 100 km de Bucuresti, s-a extins in imobiliare pentru a face fata acestei crize.

“Am investit in imobiliare nu pentru ca ne doream, ci pentru a fost nevoie. Am cumparat un fost camin de familisti pe care o sa il amenajam. Sunt 70 de locuinte acolo pentru angajatii FAN Courier. Luam in considerare si sa aducem forta de munca din afara”, a declarat Adrian Mihai, Managing Partner FAN Courier, in cadrul ecomTEAM 2019, evenimentul de ecommerce organizat de wall-street.ro.

FAN Courier a ajuns sa recruteze personal din localitati de pana la 100 de km de Bucuresti. “Aducem angajati din Buzau in Bucuresti, in fiecare zi. Ii aducem cu masinile noastre, pe cheltuielile noastre. Daca inainte din 10 pretendenti care veneau la interviu alegeam 2 si rezolvam, acum din 10 programati, daca mai ajung 2 la interviu, e bine. Astfel ca am schimbat politica de recrutare: nu ne mai intereseaza skillurile persoanei, ne intereseaza caracterul omnului. Il formam noi, aveam Scoala FAN Courieir, ii oferim cursuri de training”, a explicat Adrian Mihai.

Compania nu exclude nici varianta importului de forta de munca, tendinta tot mai vizibila in domenii afectate masiv de acest deficit (constructii, turism, horeca). Adrian Mihai a mentionat ca au inceput deja sa analizeze legislatia, provocarile fiscale si obligatiile pe care o companie le are in cazul angajarii de straini, pentru a se asigura ca vor respecta toate cerintele obligatorii atunci cand vor incepe sa angajeze cetateni din afara Romaniei.

Cum isi propune FAN Courier sa ramana liderul pietei de curierat in contexul lansarii a tot mai multe companii de curierat?

Alex Milcev (EY): Daca o...
Citeste si: OUG 114 face ravagii in continuare in constructii! MFP le ignora

“Am vazut multe companii de curierat, aparand si disparand pentru ca au incercat sa se diferentieze doar prin pret. Nu a functionat. Eu le spun oamenilor mei de ce existam ca si companie in piata: pentru ca exista nevoia de curierat si aducem plusvaloare clientilor nostri prin servicii si diferentierea fata de concurenti. Cand vom uita aceste aspecte, vom disparea. Investim constant si in diverse domenii, nu pentru ca ne doream, ci pentru a fost nevoie. In Brasov am cautat 2 ani un spatiu nou, nu am gasit, am construit, iar in primele zile dupa mutare am crescut productivitatea cu 5% pentru ca in vechiul sediu aveam 3 usi, aici avem 40, am castigat din start o jumatate de ora sau chiar o ora la plecarea curierilor. La fel si cu flota auto; obisnuiam sa inchiriem pana am achizitionat. Deci ne propunem sa ramanem prin investiti, prin servicii si oameni de calitate”, a spus Adrian Mihai.

Provocari: mentinerea preturilor

In contextul celor mai recente taxe si impozite, dar si al instabilitatii mediului de afaceri, Adrian Mihai spune ca este foarte greu sa mentina preturile la aceelasi nivel. Scumpirile pe toate planurile si mai ales lipsa fortei de munca sunt cele mai mari provocari ale companiei de curierat in acest moment.

“Pretul combustibilului creste, cursul valutar la fel, o parte din costurile noastre, chirii, flota auto, ambalaje, toate sunt in euro, practic suntem legati de cresterea euro. Salariile, la fel, am fost nevoiti sa le crestem cu pana la 30%, este dificil cu forta de munca. Incercam sa digitalizam, sa automatizam”, a mai spus seful FAN Courier.

Fondul de imobiliare al OTP a...
Citeste si: Fondul de imobiliare al OTP a facut randament 8,5% in T1

Partenerii ecomTEAM 2019 sunt FAN Courier, VTEX, Custom Soft, Gun Media, eMAG Marketplace, DWF, PayU, iar sponsorii sunt Upswing, Breslo, Valoris.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Provocarile care scot ecosistemul e-commerce din zona de confort