Unul dintre românii care a pariat totul pe evoluție după 1990, Adrian Mihai, actualul CEO FAN Courier, se alătură pasionaților de pilotaj din România. În perioadele scurte de timp liber, Adrian susține că îi place să piloteze. ”Nu am mai fost demult la cursuri, dar sunt pilot de avioane ultra-ușoare”, a declarat acesta.
O altă pasiune pe care CEO-ul FAN Courier o are este muntele. ”Mă relaxează drumețiile și plimbările pe munte”, a adăugat acesta.
În plus, Adrian preferă să alerge pentru a se detensiona în momentele pline de stres și de situații care par fără rezolvare.
”Am unele perioade în care simt că dacă nu alerg, efectiv voi exploda. Și plec la alergat. Câteodată, mă trezesc alergând ca nebunul și mă întreb încotro mă îndrept”, a declarat antreprenorul român.
Tot la capitolul inspirațional, Adrian Mihai a precizat că, în prezent, citește Mic dejun cu Seneca, o carte pe care o recomandă tuturor, nu numai antreprenorilor. ”E o carte care redă extraordinar de bine vremurile actuale, o carte din care oricine poate deprinde învățături”, a completat acesta.
FAN Courier continuă să investească în România
CEO-ul FAN Courier a adus în discuție și cele 20 de milioane de euro alocate lockerelor FANbox, componentă ce va continua să crească, dar și un depozit de fulfillment, de 26.000 de metri pătrați ce va fi inaugurat în curând. Nu în ultimul rând, reprezentantul FAN Courier a povestit că destinația către care merg unele dintre cele mai mari investiții este partea de pregătire a curierilor.
CEO-ul FAN Courier a vorbit și despre așteptările pe care le are de la 2025, un an în care mulți reprezentanți ai mediului de afaceri se așteaptă să apară surprize neplăcute.
„Cred că în perioada următoare va fi imposibil să nu creștem prețurile, având în vedere taxele care cu siguranță vor apărea”, explică reprezentantul FAN Courier, făcând referire la o creștere situată în jurul a 10%.
Tot la nivel de investiții și cheltuieli care au depășit bugetul inițial intră și zona de creștere a salariilor, măsură necesară pentru a reuși să acopere necesarul de curieri, piața fiind în continuare marcată de lipsa de personal.
„E greu să găsim oameni. Crești salariile, lovești în profitabilitate. Meseria de curier este una dintre cele mai grele, nu toți sunt făcuți pentru această meserie. Nu înseamnă că cineva care e foarte muncitor și dedicat poate fi curier, trebuie să fii bun șofer, pentru că știți ce înseamnă traficul din marile orașe, unde este o nebunie. Trebuie să poți liniști un client supărat(...) Presiunea pe care o pun clienții pe curieri îi fac pe unii să clacheze, nu toți rezistă”, adaugă Adrian Mihai.
Forță de muncă străină la FAN Courier: cum se comportă angajații din Nepal
Lipsa forței de muncă continuă să lovească puternic industria de curierat, FAN Courier nefiind o excepție de la această regulă.
„Am adus 150 de oameni din Nepal. Am dus din ei la Cluj, Brașov, București. S-au integrat foarte rapid. Unii dintre ei, după două săptămâni, au început să dea mail-uri în limba română, apelând la instrumentele de traducere. Sunt isteți și dornici să se integreze”, precizează Adrian Mihai.
Dacă în urmă cu mai mulți ani, în procesul de recrutare, compania alegea un candidat din 5-6 prezenți la interviu, acum strategia este diferită. FAN Courier se uită și la ceilalți candidați și alege să investească mult în pregătirea lor în așa fel să îi aducă la nivelul necesar pentru a putea fi potriviți pentru un astfel de loc de muncă.
„Îi pregătim la locul de muncă, lucrează lângă un curier cu experiență care le explică. Suntem undeva în jur de 9.000 de angajați în toată țara. Pe final vom mai crește numărul lor”, precizează Adrian Mihai, care a explicat că o altă măsură necesară pentru a face mai atractiv acest loc de muncă a fost creșterea salariilor, ceea ce a lovit în profitabilitate.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent. FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 9.000 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.550 de autovehicule.