Glami, catalogul online de fashion lansat in urma cu aproape doi ani pe piata locala, planuieste sa dezvolte platforma online, bazandu-se pe principii de personalizare, inteligenta artificiala si machine learning. Elena Cobianu, business developpment manager Glami, si Ioana Oprea, marketing manager Glami, au povestit la Profesionistii in Retail planurile de a deveni motorul de cautare in fashion.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza Fashion Upgrade, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, aici.

Originar din Cehia, Glami a intrat pe piata romaneasca in iunie 2017, iar de a atunci a crescut constant numarul magazinelor online partenere, in prezent avand peste 300 de branduri si peste 600.000 de produse listate. Glami functioneaza ca un catalog online care nu realizeaza vanzari, ci genereaza trafic pentru brandurile partenere.

De curand, Glami a lansat un studiu de fashion ce analizeaza piata locala si obiceiurile consumatorilor de fashion, Glami Fashion (Re)Search. In urma acestuia, echipa a identificat trei trenduri care vor marca piata de fashion si pe care Glami le va integra in busines in incercarea de a fi cat mai aproape si mai relevant pentru utilizatori.

“Am descoperit 3 trenduri care s-au diferentiat: sneakermania, tot ce inseamna streetwear, sneakers, colaborarile intre brandurile high end cu brandurile de sport traditionale, il vedem de ceva timp si va continua; moda sustenabila - nu doar din ce material este produs, ci si cum este realizat si modalitatea economica prin care este creat, dar si impactul asupra mediului inconjurator, iar studiul arata ca 60% dintre romani sunt dispusi sa cumpere branduri sustenabile, arata ca ne aliniem trendurilor internationale; iar ultimul este preferinta pentru designeri locali, romanii fiind tot mai interesate de branduri locale”, spune Ioana Oprea.

Ce planuri are Glami pornind de la cele trei trenduri: sneakermania, moda sustenabila si designeri locali?

“Avem in plan sa introducem branduri sustenabile, avem deja astfel de branduri internationale, in momentul de fata suntem in discutii cu branduri locale, dar si in proces de descoperire a lor, dar inca estee necesar sa se faca o pregatire pentru ca ei sa fie integrati mult mai usor in platforma noastra, trebuie sa mai creasca un pic in ceea ce priveste structura businessului online”, spune Ioana

"Pe zona de designeri locali, la fel lucram in continuare sa aducem branduri romanesti, in prezent nu reprezinta un procent foarte mare din totalul partenerilor, dar acum ca am identiicat acasta nevoie a userilor Glami este un incentive in plus pentru noi sa ii aducem pe platforma".

Atat pentru moda sustenabila, cat si pentru designeri locali, un impediment foarte mare este ca utilizatorii nu stiu care sunt aceste branduri - si ne dorim sa semnalizam aceste atribute intr-un mod mult mai relevant si mai usor de vazut in cadrul platformei.

Cum? Fiecare designer va avea o pagina de prezentare cu informatii despre produs si modalitatea de producere, dar ne propunem sa facem asta si prin taguri speciale si filtre pe pagina Glami.

Glami Reviews

Un alt insight important al studiului se referea la motivele pentru care utilizatorii nu cumpara online si prefera comertul offline. Motivele sunt legate de neincrederea in material, produs, marime, culoare. “Si asta este o inforrmartie super relevant pe care noi o putem transmite partenerior care isi pot imbunatati feedul de produse astfel incat sa trimita mai multe detalii utilizatorilor”, spune Elena.

Planul Glami in acest sens este lansarea unei sectiuni speciale - Glami Reviews- unde utilizatorii vor putea face reviewuri ale produselor dupa ce le cumpara, care sa apara in dreptul fiecarui produs si magazin. “Ceea ce va ajuta utilizatorul in momentul in care va face achizitia, dar e si un insight destul de bun in privinta trendurilor in ecommerce pentru ca vorbim de tehnologie foarte mult in perioada urmatoare, realitatea augmentat, inteligenta arfiticiala care ajuta utilizatorii sa cumpere cat mai bine, sa creasca rata de conversie si in aceelasi timp piata”, explica Elena Cobianu.

Ce converteste cel mai bine in fashion, care ar fi the next big step in conversia in fashion, ce alte planuri mai are Glami si cum isi poate creste un magazin online traficul prin intermediul Glami, aflati din interviul video Profesionistii in Retail.

Citeste si
Cum a ajutat rebrandingul Notino: Inca nu am gasit reteta succesului