In prezent exista peste 326 de companii unicorn, impreuna cu o valoare de piata de peste 1,6 de mii de miliarde de dolari. In China, un unicorn nou este nascut la fiecare 4 zile. La fiecare 40 de zile, un nou unicorn din retail se naste. Astazi lumea se schimba MULT mai rapid ca in trecut – 10 ani "dinainte" se intampla acum in doar doi ani, deci daca nu iti schimbi strategia rapid, poti fi “urmatorul Nokia”, avertizeaza Rafael Campos, sales VP la Vtex.

Prezentarea lui Rafael Campos a avut loc la European Digital Commerce, o noua conferinta sustinuta de wall-street.ro, Vtex, FAN Courier si Amazon AWB.

Top 3 decizii strategice pentru un business digital

1 - Nu poti construi o companie cu un plan organizational ca in anii ’50. Trebuie sa iei in calcul digitalul, structura digitala. “Customer journey este extrem de important. Nu ai nicio scuza sa nu oferi cele mai bune servicii; construieste o noua cultura care sa retina talentele in firma”, sustine Rafael Campos, de la Vtex.

2 - Uita ce stii despre omnichannel! Lumea digitala va depasi lumea fizica – astazi este o singura lume, iar digitalul "cotropeste" lumea fizica. Clientii pot deja naviga pe catalogul digital al companiei tale, in timp ce cumpara intr-un magazin fizic. Magazinele brick & mortar vor deveni, din ce in ce mai mult, zone de customer care. “Este deci incredibil de important sa ai date despre client. Defineste strategii in functie de clienti – automatizarile de marketing devin esentiale. Daca nu imbratisezi lumea digitala, nu iti imbratisezi clientii”.

Alibaba incearca sa vanda, de exemplu, “produse pe care clientii NU REALIZEAZA INCA ca si le-ar dori”.

3 – Alearga repede! Accenture a esuat in a implementa un ERP de 32 milioane de dolari in TREI ani pentru Hertz, compania dand in judecata furnizorul de servicii pentru ratarea oportunitatilor de a intra pe piata. Este deci esential sa faci grupuri de mici echipe in companie pentru a inova, aloca bugete pe multiple paliere si nu te astepta la rezultate “peste noapte”, da libertate echipelor si transfera puterea de a decide angajatilor, pentru a-i motiva, pentru ca acestia sa implementeze si sa testeze idei.

Fa mici proiecte pentru a testa ipoteze, abia apoi scaleaza. “Nu astepta 2-3 ani pentru a lansa un produs sau un serviciu, pentru ca pana atunci piata se va fi schimbat radical si deja vei fi invechit”, puncteaza Rafael Campos.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
GfK: Puterea de cumparare a romanilor, una dintre cele mai scazute