eMag a anuntat astazi o alianta internationala cu selleri din Franta (Cdiscount), Italia (ePrice) si Germania (Real.de), prin care clienti din Romania vor putea accesa produse inclusiv din aceste state; la randul lor, sellerii romani inscrisi in marketplace vor putea accesa cu usurinta si aceste trei piete internationale. Am stat de vorba cu Florin Filote, director eMag Marketplace, pentru a afla mai multe despre modelul de business.

Participa la Retail Arena 2019 pentru a avea ocazia sa afli, direct de la CEO-ul eMag, detalii despre acest serviciu.

Cum vor vedea clientii din Romania produsele disponibile

Nu vor exista diferente in procesul de achizitie al produselor si nici nu vor fi marcate altfel decat pana acum, da asigurari Florin. Practic, daca cumperi o periuta de dinti electrica din Germania, o vei vedea listata pe eMag.ro la fel ca pana acum, diferind, bineinteles, numele seller-ului. „Nu se modifica nimic din experienta de cumparare”, spune Florin Filote.

Mai mult, acesta da asigurari ca cea mai mare parte dintre produse vor fi aduse prin sistemul de eFulfillment al eMag, deci pretul de livrare va fi similar cu al produselor vandute din si in Romania, procesarea se va face tot de catre eMag, iar retururile si alte servicii aferente, la fel, se vor face tot de retailerul autohton.

„Nu avem problema de spatiu, in depozitele actuale incap sute de mii de unitati si daca mai este nevoie...construim si alt depozit!”, spune, zambind, Florin Filote.

Pentru exceptii, produsele care nu vor fi vandute prin eFulfillment eMag, pretul de livrare va fi similar, de exemplu, cu cel practicat de Amazon in tari din regiune. „Chiar si asa, unii selleri internationali au livrare gratuita in tarile membre ale Uniunii Europene – si nu vorbim doar de haine, ci si de accesorii telefoane mobile si alte electronice”.

Cand se va lansa proiectul?

Proiectul deja este activ si sellerii romani se pot inscrie deja. Intr-o luna va fi activa si varianta automatizata a procesului si „impingerea” rapida pe site.

„De exemplu, daca un seller aplica azi si totul merge fara nicio problema sau eroare pe flux, probabil in maxim doua saptamani pot vinde produsele si in Franta, Italia si Germania”, spune Florin Filote, de la eMag. Nu exista o limita maxima de selleri care sa fie admisi.

Tinta companiei autohtone este sa atraga 750 de selleri internationali in primul an.

Mai mult, sunt deja discutii de extindere cu marketplace-uri din Olanda, Spania si din zone non-europene.

In Romania, eMag deserveste 18.750 de selleri, si peste tot are 27.000. Deocamdata, serviciul IMN (International Marketplace Network) va fi disponibil doar pentru sellerii din Romania, urmand ca din a doua jumatate a lui 2020 sa devina activ si pentru cei din Germania, Italia si Franta.

Per total, incluzand jucatorii din aceste tari, numarul de selleri activi in toate cele patru platforme se ridica la circa 30.000. Cu exceptia ePrice, din Italia, toti sellerii au servicii de eFulfillment, la care pot apela si sellerii romani.

Citeste si:
Omul din spatele clipului eMAG: Publicitatea e intr-o faza PSD-izata
Omul din spatele clipului...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
[UPDATE] eMAG, avertisment de la ANAF pentru practici neloiale