Patru lideri europeni in ecommerce, cumuland aproximativ 30.000 de selleri online - eMAG (Romania), Cdiscount (Franta), ePrice (Italia) si Real.de (Germania) anunta lansarea International Marketplace Network (IMN), o platforma noua prin intermediul careia sellerii vor avea acces la o piata de peste 230 de milioane de potentiali clienti.

IMN ofera o interfata care conecteaza cele patru platforme Marketplace, pe care sellerii o pot folosi ca unic punct de lucru pentru a-si sincroniza ofertele, simplu si eficient, pe fiecare dintre cele patru platforme, in mod securizat si in timp real. IMN reprezinta o modalitate rapida pentru selleri de a-si extinde afacerile in Europa, fara costuri suplimentare.

Pentru clienti, IMN reprezinta o modalitate de a accesa o gama mult mai mare de produse si servicii localizate in tara de origine, la preturi competitive.

„Credem ca IMN reprezinta o oportunitate mare pentru oricare dintre sellerii nostri care doresc sa inceapa sa vanda cross-border. eMAG Marketplace isi continua astfel demersul de a dezvolta proiecte care sa aduca valoare adaugata sellerilor romani, dar si de a consolida ecosistemul pentru comertul online pe care l-a construit. In plus, datorita IMN, clientii din Romania vor avea acces la o gama de produse si mai variata decat pana acum”, a spus Florin Filote, director eMAG Marketplace.

La randul sau, Emmanuel Grenier, CEO Cdiscount a spus: „Pana acum, sellerii care voiau sa acceseze mai multe platforme de tip Marketplace din Europa erau nevoiti sa-si listeze separat produsele pe fiecare platforma disponibila din tarile in care doreau sa vanda. IMN este un pas inainte pentru intreaga industrie si un progres tehnologic major. Noua retea se pliaza perfect pe dorinta Cdiscount de a ajuta intreprinderile mici si mijlocii sa iasa online si sa creasca accesand piata europeana. De asemenea, cred ca este o realizare importanta la nivel european, care subliniaza caracterul dinamic si inovator al retelelor de comert online de tip Marketplace”.

Citeste si:
eMAG testeaza impreuna cu Idea Bank un credit pentru magazinele online
eMAG testeaza impreuna cu...

IMN este un proiect inovator care favorizeaza dezvoltarea pietei unice digitale, in linie cu dorinta Comisiei Europene. Aceasta initiativa va duce beneficiile comertului online la un numar mai ridicat de europeni, permitandu-le accesul la un numar mai mare de categorii de produse. Odata cu lansarea IMN, consumatorii europeni vor avea acces la o gama mai variata de produse si servicii. Mai mult, alte platforme de tip Marketplace din Europa si-au exprimat interesul de a face parte din IMN.

„Suntem mandri sa fim parte din aceasta retea. Impreuna am reusit sa dezvoltam o solutie care elimina barierele de intrare si costurile pe care ar trebui sa le suporte un comerciant care isi doreste sa intre pe piete noi si sa ramana, in acelasi timp, independent. Fiecare dintre noi joaca un rol-cheie in tara de origine, fapt ce ne permite sa acordam asistenta fiecarui seller in propria limba, astfel incat sa ii ajutam sa aiba succes. Pentru un jucator ca ePRICE, IMN este modalitatea potrivita de a oferi solutii de crestere si export IMM-urilor din Italia si din Europa aflate in cautarea unui canal de vanzare integrat in afara tarii”, a spus Leonardo Costa, Director ePRICE Marketplace.

„IMN este o expresie a Europei fara frontiere si a comertului online fara granite”, a spus Patrick Müller-Sarmiento, CEO real. „Interesul retailerilor pentru platforma este foarte mare, iar primii 100 de selleri care au fost integrati in faza de testare au inregistrat deja cresteri semnificative. Prin conectarea platformelor locale de tip Marketplace prin IMN, sellerii vor castiga mai multa independenta fata de canalele ce provin din afara Europei si vor avea o crestere sustenabila”.

Intr-o prima faza, platforma pe care s-au efectuat primele teste in 2018 va rula intr-o versiune beta. In urmatoarele luni, efortul va fi concentrat asupra dezvoltarii infrastructurii platformei, dar si asupra atragerii de noi platforme de tip Marketplace si de selleri (peste 100 de selleri au testat deja cu succes pana acum versiunea beta).

Citeste si:
eMAG intra in zona de eFulfillment. Ce ofera magazinelor?
eMAG intra in zona de...

Infiintarea IMN a primit avizul autoritatilor de Concurenta din toate cele patru tari din care provin cele patru companii-membre ale aliantei.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Cum functioneaza ,,alianta marketplace-urilor" la care eMag e parte?