Restaurantele inregistreaza vanzari destul de mari prin intermediul online-ului. Inregistrate pe platforme de food ordering, acestea pot avea comenzi de patru ori mai mari, in primul an de la listarea in marketplace-uri, potrivit datelor platformei de mancare online foodpanda.ro, cresterea vanzarilor fiind resimtita chiar din prima luna de la listare, indiferent de dimensiunea restaurantului, conform NEws.ro

In cel mult patru saptamani de la inceperea colaborarii cu platforma, restaurantele medii au inregistrat o dublare a comenzilor, iar in cazul celor de dimensiuni mari s-a raportat o crestere a vanzarilor cu pana la 40%, conform datelor foodpanda.ro.

Evolutia este sustinuta si de cresterea numarului romanilor care utilizeaza platformele de food ordering, atrasi de usurinta cu care pot comanda mancare, atat de pe desktop, cat si prin intermediul aplicatiei mobile gratuite.

Datele companiei mai arata ca, dupa primul an de la inscrierea in marketplace, numarul comenzilor poate fi mai mare cu pana la 300% fata de anul anterior, inclusiv datorita campaniilor de promovare derulate de platforma.

Beneficiile pe care le au restaurantele in urma comenzilor online

Potrivit reprezentantilor foodpanda.ro, o astfel de colaboare genereaza automat si o scadere a costurilor operationale pentru restaurante, dat fiind faptul ca, pentru comenzile plasate online, nu se mai apeleaza la chelneri pentru aranjarea si debarasarea meselor si nici nu exista riscul pierderii clientilor din lipsa de locuri la mese.

”Restaurantele care se listeaza pe platforme de food ordering inregistreaza cresteri substantiale ale vanzarilor, iar rezultatele se vad inca din prima luna sau chiar mai devreme. Avem parteneri care au deschis locatii noi, ce au fost listate in acelasi timp si pe foodpanda.ro, iar online-ul a generat pana la 40% din numarul de comenzi inca din prima saptamana”, a declarat managerul Foodpanda Romania, Radu Balaceanu.

Pizzeriile, restaurantele cu specific chinezesc si cele care prepara mancare romaneasca au cel mai mult succes in randul celor care comanda mancare de pe platformele de profil, arata aceleasi date.

”In principiu, factorul determinant pentru care un client alege un restaurant in detrimentrul altuia il constituie meniul. Tocmai din acest motiv pozitionarea in lista de rezultate este dinamica, bazata pe un algoritm ce tine cont de mai multe aspecte, printre care si gradul de conversie, dat de procentul de clienti ce comanda de la restaurant dupa ce au vizitat meniul”, completeaza Radu Balaceanu.

Un alt factor esential in cresterea comenzilor prin intermediul platformei de food ordering este reprezentat de introducerea unei promotii, dat fiind faptul ca romanii sunt mari amatori de reduceri. Platforma online de comenzi de mancare foodpanda.ro colaboreaza cu peste 500 de restaurante din tara.

Sursa foto: A. and I. Kruk / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri