“De asemenea, de viitorul eMAG Prime (numele nu este, inca, oficial – n.r.) vor putea beneficia clientii care cumpara frecvent pe diferite categorii de produse, acestia avand reduceri sau beneficii suplimentare”, explica Stanciu.

Declaratiile acestuia au fost facute intr-un “fire chat” din cadrul Retail Arena, cel mai important eveniment dedicat retail-ului din Romania, intrebarile venind de la publicul prezent in sala.

Va intra Amazon in Romania?

Fondul de investitii Naspers, actionar majoritar in eMAG, a angajat un fost vicepresedinte Amazon cu ajutorul caruia au incercat sa construiasca un algoritm de deschidere pe piete. “Amazon inca deschide pe piete mari – Coreea de Sud si Australia, piete de 15-20 de ori mai mari decat Romania si in care se intampla si alte lucruri – digitalizare la nivel ridicat inclusiv la nivelul platii cu cardul, infrastructura de transport este net superioara”.

Amazon, spune Stanciu, sta bine in State, unde sunt pe profit, dar pierd bani in toate tarile pe plan international. In Europa sunt aproape pe break even in Marea Britanie si in Germania, asa ca au inca de lucru, pana sa intre in Romania.

“Avem o fereastra de oportunitate de 3-5 ani, pana cand s-ar putea ca Amazon sa ia in considerare sa intre in Romania”.

Serviciul de eFulfillment, disponibil pentru toti din 2020

Intrebat cand va reusi eMAG sa consolideze intr-un singur colet produsele trimise de mai multi retaileri, Iulian Stanciu spune ca serviciul propriu de eFulfillment va reusi acest lucru.

Practic, intr-un singur depozit gigant, resellerii din marketplace isi vor putea depozita produsele si, de acolo, vor fi livrate impreuna catre clienti. “Din 2020 va fi disponibil pentru toti; deocamdata este gratuit, testam cu 50 de selleri, suntem in faza beta. Ca structura ulterioara de preturi, vom acoperi doar costurile noastre, nu cautam profit ci ajutam sellerii sa ofere un serviciu mai bun”.

Cash vs card in costuri si timp

In Romania, cash-ul este inca regele. 70% dintre clienti prefera sa achite cash cand achizitioneaza online, iar cand ridica din showroom-uri ponderea este mai buna, doar circa 45% platind cash.

“Uneori pentru un curier diferenta de timp este de pana la 10 minute cand e vorba de plata ramburs. Asta pentru ca oamenii nu au banii pregatiti. In cost, acest lucru se traduce in circa 6 lei in plus la plata cash. Incercam, deci, sa stimulam cat mai mult plata cu cardul”.

Citeste si:
MAM Bricolaj a deschis cel de-al doilea magazin din Bucuresti
MAM Bricolaj a deschis cel...

Livrarea in pickup boxes creste insa ca pondere, dar Iulian Stanciu regreta ca nu a implementat-o mai repede. “Aveam oportunitatea inca de acum 5 ani sa facem acest lucru, printr-un jucator polonez, dar am ezitat. A fost una dintre ratarile mele”, recunoaste el.

Totodata, eMAG lucreaza acum cu 600 de puncte postale din tara, insa el considera ca sunt foarte putine. “In Romania este loc de 3-4.000 de oficii, pentru a fi cu adevarat aproape de mare parte dintre clienti”.

Asteptari de la noul Guvern

Iulian Stanciu crede foarte mult in educatie, aceasta reprezentand un fundament solid pentru orice verticala. “Nu putem avea sanatate, servicii publice bune, infrastructura, daca nu suntem cat mai educati. Una este educatia la oras, care, de bine de rau (inclusiv cu meditatii) merge, si alta este situatia la tara. In zonele rurale lipsesc atat profesorii buni, cat si resursele”.

Avand in vedere faptul ca 45% din populatia Romaniei este inca in mediul rural, si ca acestia au mai multi copii, educatia unitara este esentiala si strategia trebuie gandita pe termen lung.

De asemenea, zona de IT ar putea fi incurajata mai mult. “As lansa un Star-up Tech Nation, in care banii sa fie directionati catre IT. Nu vom mai putea creste foarte mult doar ca o bucata din lantul de productie al companiilor globale”.

Compania isi doreste ca in Ungaria sa atinga 1 miliard de euro afaceri in urmatorii 6 ani, “imitand” astfel performanta din Romania.

Sustenabilitate si economii

Intrebat de un participant RETAIL ARENA ce masuri ia eMAG pentru a proteja planeta, Iulian Stanciu raspunde spunand ca se uita pe intreg lantul logistic.

“Ne uitam la cutii si cum sunt facute acestea; am trecut pe materiale reciclate. Am optimizat nivelul de carton folosit, uitandu-ne cate produse pune in aceea cutie. Gradul de consolidare in prezent este de 70% si vrem sa il ducem spre 100%. Am inceput de asemenea sa masuram cat aer avem in pachete, stiind volumetria produselor si cutiilor. Era 60% la inceput, acum este la 40%, deci reducem dimensiunea cutiilor, deci mai putine ambalaje”, explica Iulian Stanciu, eMAG.

Citeste si:
Romania, a 7a piata de bere din UE. Statistici si tendinte
Romania, a 7a piata din UE in...