Reprezentantul Gun Media precizează că au fost multe nișe care au explodat din punct de vedere al vânzărilor, iar starea de urgență a atras un procent semnificativ de oameni care au plasat prima comandă online. Pentru a face față noului context, agenția a fost nevoită să regândească mai multe campanii și strategia pe care o aveau stabilită înainte de pandemie.

”Imediat după intrarea în starea de urgență, atât nevoile cât și comportamentul utilizatorului s-au schimbat instant. Am fost nevoiți să regândim aproape în totalitate campaniile de performance împreună cu clienții noștri, plecând de la certitudinea că utilizatorii sunt în casă. Pornind de la vizualuri și terminând cu mesajele folosite, am adaptat rapid campaniile la ce ni s-a părut relevant în context”, explică Robert Trandafir, Manager & Co-founder Gun Media.

Într-un interviu acordat wall-street.ro, Florinel Chiș, președintele Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), estima că piața de e-commerce din România se va situa undeva în jurul valorii de 2,5% din PIB sau aproximativ 5,5 miliarde de euro în 2020.

Robert Trandafir este unul dintre speakerii evenimentului ecomTEAM, ce se va desfășura pe 28 și 29 septembrie și la care te poți înscrie gratuit AICI.

Ce schimbări a adus pandemia în strategia Gun Media

În funcție de portofoliul de produse al fiecărui client, strategia agenției s-a concentrat pe promovarea produselor care puteau fi folosite acasă și pe evidențierea atributelor ce țin de siguranță, satisfacerea unor nevoi urgente sau de creșterea confortului personal.

Contextul creat de pandemia de COVID-19 a dus la nevoia de a comunica mult mai des cu clienții din portofoliu pentru a înțelege ce se întâmplă cu comportamentul de consum pe fiecare nișă în parte.

”Ne-a ajutat mult să luăm decizii bune în campanii sau chiar să oferim clienților idei de oportunități de business la care nu s-au gândit”, povestește Robert Trandafir.

Cum arată ”noul normal” și de ce trebuie să țină cont magazinele online

Pandemia de COVID-19 împinge o parte importantă dintre consumatori să își petreacă mai mult timp acasă, detaliu de care jucătorii din e-commerce trebuie să țină cont.

”Noul normal înseamnă mai mult timp aproape de familie, o dorință mai mare a utilizatorilor de a evada în natură și aer liber, dar și o incertitudine legată de școală și birou. Brandurile care vor întelege cel mai bine nevoile actuale ale consumatorilor vor avea de câștigat. Noi, la Gun Media, ca agenție de performance în digital marketing, în funcție de gamele de produse promovate, va trebui să căutăm acele atribute ale produselor care răspund cât mai bine nevoilor actuale pentru a mări ratele de conversie”, explică Robert Trandafir.

Să faci este mai bine decât să aștepți perfecțiunea, pentru că poate fi optimizat pe parcurs

Restricțiile impuse de pandemia de COVID-19 au adus în online o mulțime de comercianți care nu au mai cochetat cu acest canal, în unele cazuri chiar de pe o zi pe alta. Această trecere rapidă nu le-a dat prilejul de a-și pregăti o strategie de promovare bine pusă la punct, care să le crească vizibilitatea și șansele de a profita cât mai mult de performanța înregistrată de acest canal.

Într-un interviu acordat wall-street.ro la începutul lunii aprilie de către Marius Costin, Country Manager PayU România la acea vreme, acesta preciza că la debutul pandemiei au înregistrat câteva zeci de cereri din partea unor lanțuri de restaurante, hoteluri și retaileri care nu erau pregătiți pentru a trece în online. Reprezentantl PayU România trăgea un semnal de alarmă legat de faptul că ”lucrurile nu se fac pe genunchi” și că este nevoie de o strategie bine pusă la punct pentru a oferi clienților o experiență în online ca cea pe care o oferă în offline.

”Simțim și noi acest lucru, dar este normal. Pandemia a crescut în mod forțat numărul de comenzi online. Comercianții au fost forțați să intre în online pentru că un val uriaș de cumpărători a apărul brusc. Foarte mulți au simțit că este un tren în care e obligatoriu să se urce. Noi, în agenție, spunem că Done is Better than perfect, because we can optimize it (Să faci e mai bine decât să aștepți perfecțiunea, pentru că poate fi optimizat pe parcurs)”, precizează Robert Trandafir.