Extinderea noului coronavirus a adus și o serie de restricții din partea autorităților române ce au lovit puternic comercianții din anumite industrii a căror activitate se concentra de cele mai multe ori 100% pe zona de offline. Marius Costin, country manager al procesatorului de plăți PayU pentru România, povestește în cadrul episodului cu numărul 22 al podcastului Future Banking despre numeroasele solicitări primite de către compania pe care o reprezintă și trage un semnal de alarmă cu privire la abordarea pe care antreprenorii ar trebui să o aibă atunci când vine vorba de mutarea business-ului în online.

Primul caz confirmat cu noul coronavirus pe teritoriul României a apărut pe 26 februarie 2020, la aproximativ o lună distanță, restricțiile impuse de către autorități își arătau efectele în cifrele înregistrate de comercianții din portofoliul PayU România, dar și în numeroasele cereri care solicitau implementarea unui flux de plată online venite din partea comercianților nevoiți să migreze în online pentru a-și putea continua activitatea.

Partea de implementare a plăților reprezintă un aspect care poate fi rezolvat rapid, precizează Costin, comercianții având la dispoziție soluții ce pot fi funcționale și într-o oră de la demararea procesului, însă dincolo de zona de plăți comerciantul trebuie să își pună la punct și celelalte elemente care asigură o experiență bună consumatorilor.

”Am primit câteva zeci de cereri din partea unor lanțuri de restaurante, hoteluri și retaileri care nu erau pregătiți pentru a trece în online. Mă bucură faptul că s-au orientat către digitalizare, însă vreau să le transmit că lucrurile nu se fac pe genunchi. Orice comerciant care vrea să aibă operațiuni în online trebuie să înțeleagă faptul că trebuie să gândească bine această trecere dacă vrea să ofere o experiență clientului ca cea pe care o oferă în offline”, precizează Marius Costin în cadrul Podcastului Future Banking (îl poți asculta în integralitate AICI).

Vezi AICI care au fost cele mai căutate produse pe eMAG în această perioadă.

De la momentul în care comerciantul trimite documentele către PayU durează maxim o oră implementarea unei soluții bazată pe link-uri de plată, însă este nevoie și de o perioadă în echipa din spatele comerciantului trebuie să o aloce pentru a înțelege felul în care trebuie administrat fluxul.

Citește AICI ce efecte a avut pandemia de coronavirus asupra aplicației de plată a facturilor dezvoltată de FinTech-ul românesc Pago

Cum arată cifrele pentru prima jumătate a lui martie: creștere de 30% pe zona de asigurări

sursa foto: feeling lucky / Shutterstock.com

Datele cu privire la evoluția plăților online a comercianților din portofoliul PayU România au fost analizate comparativ cu săptămâna 2-8 martie. Costin identifică zona de entartainment offline ca fiind cea mai lovită la începutul acestei luni.

”Cea mai afectată verticală este zona de entartainment, asta din cauza faptului că a fost una dintre primele categorii lovite de reglementări. În săptămâna 9-15 martie, evenimentele au scăzut cu 95%. Unii au încercat să se reinventeze și au pus pe piață foarte repede conținut digital, dar nu au reușit să țină pasul și să aibă aceleași încasări. Următoarea industrie puternic lovită este zona de travel, dacă în săptămâna 9-15 martie scădea cu 45%, pe perioada 16-22 martie a înregistrat o scădere de 75%. Segmentul de fashion a menținut o scădere constantă de 40% în aceste săptămâni”, explică Costin.

De cealaltă parte sunt industriile care se bucură de creșteri în ceea ce privește plățile online, cum ar fi cea a retailerilor cu activitate deja prezentă în online și a serviciilor de livrare a mâncării.

”În săptămâna 9-15 martie, retailerii cu prezență în online au înregistrat o creștere de 40%, care a evoluat până la 50% în perioada 16-22 martie”, precizează Costin.

Pe segmentul de livrare a mâncării, ca urmare a numeroaselor cereri venite din partea lanțurilor de restaurante și hoteluri ce nu își mai puteau servi clienții în locațiile fizice, intrarea în topul celor mai mari creșteri a fost observată în săptămâna 16-22 martie, avansul fiind de 50%.

”Ceea ce mi se pare foarte interesant este că în prima săptămână în care autoritățile au luat decizii, asigurările au crescut cu 35%. Nu pot vedea exact tipul acestora, dar uitându-mă la companii observ un mix în care asigurările de viață au început să crească”, precizează Costin.

Creșterea poate fi pusă de pe seama situației creată de noul coronavirus, dar poate fi și rezultatul unei strategii puse la punct înainte de declanșarea crizei.

Poți asculta podcastul integral accesând fereastra de mai jos:

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri