Extinderea noului coronavirus și restricțiile impuse ca urmare a acestui fenomen aduc schimbări semnificative la nivelul obiceiurilor de consum. Iulian Stanciu, CEO eMAG a vorbit în cadrul unui interviu acordat start-up.ro categoriile de produse care au fost cele mai căutate în aceasta perioada.

Peste 150.000 de căutari zilnice ale celor care intră pe pagina retailerului online eMAG sunt referitoare la măștile de protecție, categoria produselor sanitare înregistrând creșteri semnificative în ultima perioadă.

”Este o explozie pe categoria produselor sanitare. Dezinfectanți, purificatoare, termometre, este greu de spus concret cât de mare e creșterea, însă în funcție de produs cererea poate fi de la 10 ori până la 100 de ori mai mare decât în perioadele normale”, precizează Iulian Stanciu.

Pe cea de-a doua poziție în topul produselor căutate pe eMAG se află drojdia, fiind înregistrate creșteri mari și la achiziția mașinilor de făcut paine, care înregistrează creșteri de peste 6 ori față de perioadele normale. Creșteri semnificative au fost observate de CEO-ul eMAG și pe zona de laptopuri, căști cu microfoane, imprimante sau ecrane, fiind puse pe seama volumului ridicat al muncii de acasă, dar și a frigiderelor și lăzilor frigorifice.

În ceea ce privește categoriile care au înregistrat scăderi, Stanciu menționează aici zona de auto cu o scădere de 20% fată de anul trecut în condițiile în care de la începutul anului până la declanșarea crizei provocate de noul coronavirus avea o creștere de 20%. De asemenea, zona de fashion a scăzut cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, după ce în ianuarie și februarie se bucura de o creștere de 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Citeste si:
Stanciu, eMAG: Plata cu cardul a depășit 60%
Stanciu, eMAG: Plata cu...

Ce măsuri a luat eMAG la nivel intern pentru a-și feri angajații de extinderea noului coronavirus

Iulian Stanciu precizează că aproximativ 3.000 de angajați au ajuns să lucreze de acasă după un proces de implementare a operațiunilor pentru work from home ce a durat două zile. În ceea ce privește angajații a căror muncă nu putea fi executată de acasă, reprezentanții companiei au luat măsuri inspirate de la partenerii din alte piețe unde criza generată de noul coronavirus a fost declanșată mai devreme.

”Tuturor angajaților care lucrează la depozite li se ia temperatura de două ori pe zi. Verificăm dacă au membri ai familiei în izolare, le oferim mânuși, măști și condiții ce țin de distanțarea socială. Toate zonele de lucru sunt dezinfectate zilnic. Acum mai bine de o săptămână am definit categoria persoanelor vulnerabile, pe baza unor statistici din Italia, și am decis să trimitem angajații din această categorie acasă cu salariu 100%”, explica Iulian Stanciu.

Puteți urmări interviul integral susținut de Iulian Stanciu pentru start-up.ro pe link-ul de mai jos:

Citeste si:
Mega Image livrează cumpărături acasă în 60 de minute
Mega Image livrează...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Citește și
Teama de fraudă |Care sunt cele mai importante 6 sfaturi pentru o comandă online
Setari Cookie-uri