Iulian Stanciu, seful eMAG, a lansat o tema de reflectie pentru bancile locale, precizand ca, pe termen lung, ar putea construi un model comun de scoring bazat pe datele clientilor eMAG, pentru a da credite. El a raspuns astfel la o intrebare cu privire la potentialul lansarii unui produs de creditare la distanta in parteneriat cu o institutie financiara.

In prezent, pe platforma eMAG clientii pot accesa doua servicii de creditare, cel traditional dezvoltat impreuna cu Cetelem, in speta un imprumut de nevoi personale, si cardul cobranded lansat recent de eMAG in parteneriat cu Raiffeisen Bank si MasterCard.

WALL-STREET.RO a scris recent ca cel mai important competitor al eMAG, Altex, pregateste impreuna cu TBI Bank creditarea la distanta a clientilor, avand ca deadline Black Friday 2017. De asemenea, mai multe surse din piata bancara au declarat ca Cetelem si Raiffeisen Bank lucreaza in paralel la proiecte similare pe care sa le integreze in platforma eMAG.

"Pentru viitorul apropiat nu luam in calcul ca noi sa oferim credite. Credem ca este un alt business, in schimb pe termen mai lung cred ca am putea construi un model de scoring bazat pe datele clientilor sau sa fie un model comun impreuna cu banca, din care sa luam in calcul datele pe care le avem noi si datele pe care banca le obtine din integrarea cu ANAF", a declarat Stanciu.

In plus, seful eMAG a subliniat ca si creditarea se afla la un nivel destul de sus in Romania si ar fi greu de crezut ca autoritatile de reglementare vor permite o relaxare si mai mare, in sensul in care sa poti da credit doar pe baza unor date de comportament, asa cum se intampla in China.

"In China, creditul il iei in 18 secunde si am testat si eu asta, pentru ca ei nu se imprumuta. Exista 30.000 de miliarde in economii. Chinezii pun bani deoparte si pentru ca nu exista pensii si protectie sociala. Doar 1.000 de miliarde sunt in credite. Pentru ca exista debalansarea aceasta, ei incurajeaza sa dea credite oricum si dau credit pe baza comportamentului", a completat Stanciu.

In ceea ce priveste alegerea unui parteneriat cu un IFN sau o banca, seful eMAG a raspuns ca cel mai important este cat de usor ar fi pentru client sa ia un credit.

"Ne-am dori creditul sa fie instant si verificarile sa se faca instant. Acesta este un lucru la care lucram, sa nu mai fie semnate hartii. Partea de KYC (identificarea clientului) a fost deja facuta. Daca el iti arata ca este chiar el transferandu-ti un leu printr-un card sau printr-o alta modalitate, aici ar trebui lucrat si noi chiar lucram".

Stanciu mentioneaza ca eMAG are o baza de 2 milioane de clienti care au carduri de credit, la 12 banci cu care eMAG s-a integrat. "Avem un CRM conectat cu cel al bancilor, prin care putem oferi un numar de rate diferentiat, pe anumite categorii, pe anumiti producatori si pe o anumita structura de clienti".

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri