1 Ianuarie 2024

Analiză: Prețurile mici, marketingul și fuziunea cu jucători din SUA, combinația prin care Temu și Shein ar putea detrona Amazon în 2024



Deja de ceva vreme, cei care cumpără produse online observă lupta furibundă care se dă între (încă) liderul e-commerce la nivel global, Amazon, și principalii competitori ai acestuia, Temu și Shein. Având în vedere cât de puternică e competiția acestora din urmă, însă, mulți se întreabă cât va mai putea rezista actualul lider în top și dacă nu cumva 2024 va fi anul în care acesta va fi detronat.

Astfel, observă Motley Fool, Amazon ar trebui să fie cu adevărat îngrijorat din cauza a două mari direcții pe care acționează Temu și Shein în încercarea de a obține prima poziție în e-commerce la nivel global.

Prima, desigur, prețurile mici și foarte mici la care atât Shein cât și Temu excelează, având în vedere abundența de marfă ieftină la care au acces direct prin producătorii chinezi și a doua, publicitatea agresivă pe care o fac ambii jucători pe TikTok, Meta, dar și pe alte platforme.

De asemenea, sursa citată mai notează faptul că Shein, spre exemplu, a atins un total de aproape 90 de milioane de utilizatori la nivel global în 2023, peste 17 milioane dintre aceștia fiind în SUA, fiind a patra cea mai descărcată aplicație pe iOS și a doua pe Android, în aceeași țară.

Între timp, remarcă Motley Fool, afacerile dezvoltate de Amazon în e-commerce nu și-au revenit încă, observând faptul că vehiculul său principal, core business-ul din SUA, se află într-o încetinire ce durează deja de mai mulți ani, în vreme ce diviziile internaționale se află într-un proces de revenire fragil.

Cât privește cel mai nou și mai agresiv competitor pe această piață, Temu, acesta nu și-a dezvăluit cifrele privind performanța, dar, spune sursa citată, preluând informațiile Bloomberg, aplicația avea peste 70 de milioane de utilizatori în SUA în aprilie 2023, ceea ce reprezintă mult mai mult decât utilizatorii Shein pe aceeași piață.

Cifrele Amazon arată însă că Temu și Shein mai au un pic de lucru până să detroneze Amazon. Astfel, conform unelor surse, Amazon ar fi avut, la nivelul anului 2023, peste 200 de milioane de utilizatori în SUA, cu un estimat de peste 300 de milioane la nivel global.

Pe de altă parte, agresivitatea companiilor chineze pe piața americană este tot mai clară, o dovadă în acest sens fiind speculațiile recente care arată că retailerul Wayfair, din Boston, ar putea fi un vehicul foarte bun pentru creșterea afacerilor Temu și Shein în SUA în cazul în care vreuna dintre companiile chineze ar fuziona cu acesta.

Fie și numai acest nivel de speculație, prin urmare, ne arată cât de preocupată este piața de retail din SUA de această luptă la vârf, dar și cât de active sunt companiile chineze în lupta pentru prima poziție la nivel global în e-commerce



Citeste si