evoMAG vrea 100 de milioane de euro în 2025: negociază cumpărarea a două magazine online. Povestea elefant.ro „nu s-a încheiat”

Sursǎ foto: Ovidiu UDR

evoMAG vrea 100 de milioane de euro în 2025: negociază cumpărarea a două magazine online. Povestea elefant.ro „nu s-a încheiat”

Cuprins Articol:

Retailerul românesc online evoMAG vrea să atingă o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro în 2025, ceea ce înseamnă o dublare a cifrei de afaceri pe care o estimează pentru anul acesta. Mihai Pătrașcu, CEO și fondator evoMAG, a vorbit despre acest obiectiv pe scena evenimentului ecomTEAM, organizat de Wall-street.ro.

evoMAG se oprește anul acesta în jurul a 50 de milioane de euro cifră de afaceri, spune Mihai Pătrașcu, deși ar fi avut posibilitatea de a se duce până în aproximativ 60 de milioane de euro. Nu a făcut-o din cauza legii 296/2023, prin care a fost introdus impozitul minim pe cifra de afaceri pentru contribuabilii care înregistrează în anul precedent o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro și al căror impozit pe profit este mai mic decât impozitul pe cifra de afaceri.

Depășirea bornei respective l-ar fi pus să plătească un impozit de 1% din cifra de afaceri.

„Anul viitor vrem să ajungem la 100 de milioane de euro și trebuie să ajungem rapid prin achiziții. Avem discuții deschise cu două magazine online de nișă. Încercăm să consolidăm nișele, pentru că a vinde de toate nu mai merge, nu mai face sens economic. Sunt două magazine online foarte bune, puternice în nișa în care se află”, adaugă Mihai Pătrașcu, care a adăugat de asemenea că povestea cu elefant.ro nu s-a încheiat și că urmărește procesul de revenire al companiei.

În noiembrie anul trecut evoMAG a decis că nu va mai cumpăra un pachet majoritar de acțiuni în elefant.ro, deși achiziția a fost anunțată cu 6 luni înainte. Evolution Prest Systems S.R.L, compania din spatele evoMAG, urma să dețină 68,4% din elefant.ro. Pe 8 februarie 2024, elefant.ro și-a anunțat intrarea în insolvență.

Tot în zona planurilor de dezvoltare ale businessului, Mihai Pătrașcu estimează că în următorii 2 ani se vor muta într-un nou spațiu logistic mai mare. Recent au mai închiriat un nou depozit după ce le-a crescut puternic partea de electrocasnice mici și mari, categorii unde simt că au potențial foarte mare.

Extindere internațională atentă: Mai este mult de crescut în România

Retailerul evoMag vinde deja internațional prin intermediul marketplace-urilor. Anul viitor urmează intrarea în Grecia însă nu prin intermediul propriei platforme ci tot prin marketplace-uri, deoarece investiția este mult mai mică în acest fel.

„Noi vindem în 15 țări, dar vindem business to business mult. Livrăm cantități destul de mari de produse la selleri pe diverse marketplace-uri pentru că avem un punct destul de puternic de negociere în România pentru produsele pe care le vindem”, precizează acesta.

Cu toate acestea, Pătrașcu precizează că extinderea internațională este făcută într-un mod cumpătat, deoarece încă vede foarte mult potențial în operațiunile din România și în consolidarea poziției pe care o are pe anumite categorii de produse.

„Ne concentrăm în continuare pe România pentru că mai este mult de crescut. După 2020 și 2021 în care a bubuit e-commerce-ul, 2022-2023 în care industria s-a ajustat, acum începem din nou să creștem accelerat”, adaugă reprezentantul evoMAG.

Asociația Română a Magazinelor Online și principalii jucători din e-commerce au estimat valoarea industriei de e-commerce pentru anul 2023 la 7 miliarde de euro. La începutul anului 2024, datele statista preluate în raportul eCommerce Insights 2024, realizat de MerchantPro,

Black Friday la evoMAG 2024: evenimentul va fi organizat pe tot parcursul lunii noiembrie

Mihai Pătrașcu precizează că Black Friday 2024 la evoMAG va fi organizat pe parcursul întregii luni noiembrie. Antreprenorul se așteaptă la o creștere de 20% a vânzărilor, comparativ cu anul anterior.

Această abordare ajută businessul să gestioneze mai bine volumul de comenzi, costurile și să nu pună o presiune mult prea mare pe organizație. De partea cealaltă, cel mai mare retailer online din România, eMAG, a anunțat că organizează Black Friday 2024 pe 8 noiembrie

evoMAG a desfășurat campania de Black Friday de anul trecut în perioada 27 octombrie - 27 noiembrie, generând comenzi totale de 6,5 milioane de euro, valoarea cu aproximativ 10% mai mare față de 2022.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro și susținut de:

  • Main Partner: FAN Courier
  • Gold Partner: IT Globers
  • Silver Partners: Daktela, Innobyte, Gun Media, Netopia Payments, ING Bank, Limitless Agency, RTB House, DPD, Sameday, Dyver, InvestHK, Optimized, Mizar, Cargus, MTH Digital, DHL, MerchantPro, UpSwing.
  • Event Sponsors: Mavericks, 2Ship, Roweb, Consulting Hungary
  • With the support of: FULL OUT Media
  • Agency Partners: Bossnet, Alt Express, Spot Group, AYSA
  • Supported By: Magnolia.ro, Leonidas, Autonom

Personalizate pentru tine