Compania theMarketer, una dintre cele mai mari platforme de email marketing, automatizări și programe de loialitate din România, pregătește o serie de soluții de comunicare pentru retaileri prin intermediul platformei WhatsApp. Despre aceste planuri, dar și ce a însemnat Black Friday pentru compania de tehnologie, a povestit Rareș Bănescu în cadrul discuției purtate la European Digital Commerce, eveniment găzduit de VTEX și AWS Web Services, main partner theMarketer şi sponsorizat de ITG, Innobyte, Iviteb, FAN Courier, Zitec, Mastercard, PayU, UpSwing, Nagarro și Netopia Payments.
Platforma theMarketer procesează și trimite peste un miliard de email-uri lunar folosind infrastructura Amazon Web Services(AWS). Rareș Bănescu, fondator al platformei theMarketer, a precizat că garantează o viteză de trimitere de 1,2 milioane de e-mailuri în maxim 4 ore.
Doar de Black Friday, businessul care are în portofoliu clienți precum Lensa, SmartBill, Flanco sau F64, a trimis peste 500 de milioane de e-mailuri și 1,2 milioane de SMS-uri.
„Ne-am direcționat clienții către trimiterea de e-mailuri cât se poate de mici, pentru că în momentul în care trimiți un e-mail mare, viteza scade considerabil(...) În medie, 31% din vânzările de Black Friday sunt de la clienți existenți sau de la cei care au interacționat cu brandul tău. Cum comunici cu aceste tipuri de clienți? Trimițându-le e-mail-uri și sms-uri, iar dacă dimensiunea e-mail-ului e mare, viteza scade. ”, explică Rareș Bănescu.
Reprezentantul theMarketer a prezentat o serie de rezultate surprinzătoare în ceea ce privește campaniile derulate prin intermediul sms-urilor.
„Ceea mai bună performanță generată de Black Friday prin SMS: 1.030 de comenzi în valoare de 190.000 de lei”, adaugă Rareș Bănescu, explicând că au fost trimise sms-uri către aproximativ 70.000 de contacte.
El consideră că au avut rezultate atât de bune sms-urile deoarece retailerii au la dispoziție din ce în ce mai puțin timp pentru a le atrage atenția clienților.
„Când intră mail, după mail, după mail, în inbox, nu ai putere să le citești pe toate. Trebuie să fii scurt și la obiect”, adaugă reprezentantul theMarketer.
Implementarea unor soluții care vor folosi WhatsApp, printre prioritățile platformei

Antreprenorul precizează că una dintre prioritățile theMarketer în perioada următoare va consta în dezvoltarea unor soluții ce vor permite comunicarea retailerilor prin intermediul WhatsApp.
Nevoia i-a fost confirmată lui Rareș Bănescu și de discuțiile din ce în ce mai numeroase pe acest subiect în mediul online.
„După ce am văzut că 8 din 10 subiecte erau legate de WhatsApp, am luat decizia de a grăbi această funcție(...) Avantajul este că poți replica pagina de produs, nu ești limitat la 160 de caractere, ai o libertate mult mai mare la nivel creativ(...) Sper le avem gata (funcționalitățile n.r.) până în trimestrul doi de anul viitor, atât cele tranzacționale, cât și cele de marketing. Cred că pentru zona de e-commerce, WhatsApp o să fie un game changer”, adaugă Rareș Bănescu,.