Biser Krastev povestește că în ultimii 5 ani evoluția diverselor soluții dedicate magazinelor online a fost una dinamică, dând naștere mai multor provocări pentru afacerile din regiune.
„Companiile cu care lucrăm se extind constant pe noi piețe. Recomandările mele pentru cei care vor să vândă internațional se concentrează pe decizii bazate pe date. Ei testează non-stop ce merge și ce nu. Una dintre greșelile pe care le evită când deschid o nouă piață este aceea de a nu face copy-paste la rețeta pe care o aplică pe plan local, pentru că comportamentele clienților diferă”, precizează Biser Krastev.
Vânzări online: Preferințele clienților diferă de la o piață la alta
Acesta face trimitere la o serie de obiceiuri specifice anumitor regiuni, precum faptul că în Balcani plata cash la livrare conduce, în timp ce în Europa Centrală și de Vest domină plata cu cardu.
El atrage atenția legat de analiza piețelor în care magazinele online își propun să se extindă, punctând faptul că această analiză nu trebuie să se concentreze doar pe partea de vânzări, ci să se uite și la elementele operaționale precum taxele practicate sau preferințele în materie de livrare.
„Comercianții care vând în mai mult de 5 piețe au succes dacă sunt pregătiți din punct de vedere operațional. Au ales curierii potriviți, dar și platforma web potrivită pentru piața respectivă”, adaugă reprezentantul Prim.io
Măsoară totul și uită-te la toate costurile
Reprezentantul Prim.io pune accent pe importanța deciziilor bazate pe date și pe măsurarea tuturor metricilor care au legătură cu achiziția clienților, atât partea de fulfilment sau costul cu retururile, toate trebuind a fi incluse în prețurile produselor.
„Știm că nu e așa ușor acum pentru că totul se întâmplă foarte rapid datorită instrumentelor AI. Trebuie să te adaptezi non-stop. Nu poți să te bazezi pe istoric, trebuie să te schimbi non-stop”, punctează Biser Krastev pe scena ecomteam, eveniment organizat de Wall-street.ro
O altă componentă importantă pe care o aduce în discuție acesta este cea de relație cu clienții. Krastev punctează necesitatea vorbitorilor nativi în piețele în care magazinele online aleg să se extindă.
„Avem instrumente bazate pe AI care pot traduce totul, dar folosirea vorbitorilor nativi e obligatorie. Clienții noștri respectă această cerință și fac o treabă mai bună decât cei care se bazează strict pe instrumente AI”, adaugă Biser Krastev.
ecomTEAM este un eveniment organizat de Wall-Street.ro, în parteneriat cu FAN Courier, EMAG Marketplace, Ebury, GLS, RTB House, Graia, ING Bank România, NETOPIA Payments, Daktela, Blik România, Corugă & Prodescu, Prim.io, Upswing, Ecommerce Today, base., Mavericks, Innobyte, Alt Express, PPC, BigConvert și cu suportul Consulting Hungary, Chocolissimo, Magnolia, Sabon, IWOODBE, Brooklyn Drinks Market.