Shein și Temu: Nu doar românii cumpără mult de la chinezi. Cum arată impactul în Spania, Germania sau Marea Britanie

Sursǎ foto: Mickis-Fotowelt / Shutterstock.com

Shein și Temu: Nu doar românii cumpără mult de la chinezi. Cum arată impactul în Spania, Germania sau Marea Britanie

Cuprins Articol:

Una din trei cumpărături online plasate în prima parte a anului în Spania a fost pe platforme chinezești precum Alibaba, Temu sau Shein. Aceste platforme au o cotă de piață mai mare în Spania decât în alte țări europene. Cu toate acestea, consumatorii spanioli cheltuie mult mai puțin, ca valoare, pe aceste platforme decât consumatorii din alte țări. Îți redăm mai jos câteva cifre referitoare la impactul acestor platforme și detalii referitoare la prezența lor în România.

Datele sunt oferite de către platforma globală de analiză NIQ, specializată pe profilul consumatorului și evoluția diverselor industrii, citată de către ecommerce-news.eu. Analiza din care reies datele de mai sus s-a concentrat pe mai multe țări, precum Germania, Regatul Unit al Marii Britanii, Franța, Italia,Olanda, Belgia, Austria și Irlanda.

Cercetarea s-a concentrat în special pe platformele chinezești, care devin din ce în ce mai populare în Europa.

Comenzi de pe Shein și Temu: Cum arată cota de piața a paltformelor chinezești în mai multe țări europene

Raportul arată că cea mai mare cotă de piață, din țările analizate, se regăsește în Spania, cu 34%, în comparație cu Italia, care are 14%, Franța cu 9% și Germania și Regatul Unit cu 8% și 6%.

Cu toate acestea, deși spaniolii au dat comenzi mai frecvent, nu au fost și comenzi de mare valoare, comparativ cu consumatorii din alte țări. În medie, un spaniol a cheltuit 497 de euro comandând pe aceste platforme în prima jumătate a anului, în timp ce nemții au cheltuit 1.124 de euro, britanicii 997 de euro, iar francezii 951 de euro.

Uitându-ne la frecvența cumpărăturilor, Regatul Unit al Marii Britanii este lider cu 22,7 cumpărături per consumator pe platformele chinezești. În Germania, frecvența este de 18,2 comenzi per cumpărător. Spaniolii plasează 12,1 comenzi per consumator.

Știi cum poți afla cât mai multe despre comerțul online, fie că e vorba de creșterea vânzărilor, extinderea în altă țară sau pur și simplu deschiderea unui magazin online? Venind cu noi la ecomTEAM, teambuilding-ul e-commerce-ului românesc, pe 19 și 20 septembrie la Hotelul Qosmo din Brașov. Te poți înscrie AICI. Dacă ai un magazin online, scrie-ne la armand.iliescu@wall-street.ro și ne poți spune povestea lui în cadrul Maratonului Interviurilor din e-Commerce pe care-l organizăm în cadrul ecomTEAM.

Shein și Temu în România: cifre și recomandări de la specialiștii în marketing și reacții de la diverși jucători din piață

Raportul de mai sus nu vine și cu date în ceea ce privește impactul platformelor din China asupra pieței din România, însă este știut faptul că acești jucători au numeroși clienți și în țara noastră.

Dacă ne uităm la cifrele DWF, una dintre cele mai importante agenții de digital marketing din România, observăm că în luna mai peste 10 milioane de români au accesat Temu, AliExpress și Shein. Mihai Vânătoru, managing partner DWF, descrie această evoluție ca fiind o creștere accelerată, de la aproape 4 milioane anul trecut și mai puțin de 2 milioane în urmă cu doi ani.

De asemenea, conform datelor prezentate de către DWF, în lunile mai, aprilie și martie, cele trei site-uri chineze menționate mai sus au atras trafic plătit de peste 4 milioane de click-uri prin intermediul platformelor de advertising precum Google și Meta, în special.

Mihai Vînătoru explică că, în aceeași perioadă a anului 2023, traficul plătit atras de acestea în România a fost mai mic de 1,5 milioane de vizite. Datele prezentate mai sus fac parte din cea mai recentă analiză de piață a DWF, explică Vînătoru, realizată cu platformele SimilarWeb Pro, Ahrefs, Google Keyword Planner și DataFORSEO.

Într-o discuție pe care am avut-o la dotCommerce, eveniment organizat de MerchantPro la jumătatea lunii iunie, Robert Trandafir, co-founder al agenției de digital marketing Gun Media, explica faptul că se poate vedea în campaniile de promovare ale acestor jucători că diferențiatorul este cât se poate de clar menționat: prețul.

Specialistul recomandă magazinelor online, care nu se pot reorienta către alte produse în afara celor produse în China, ce se regăsesc și pe Shein și Temu, să vină cu o altă poveste în comunicarea lor, poate un alt ambalaj și să se concentreze să vorbească pe limma consumatorilor și să pornească de la propia bază de clienți.

Cum am ajuns în situația în care Shein și Temu să aibă vânzări atât de mari?

Tot în cadrul evenimentului amintit mai sus, Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG, a trecut în revistă modul în care s-a ajuns în această situație.

„Producătorii din China au făcut la început produse pentru marile branduri globale. Toți au mers acolo, au oferit partea de design, iar China a oferit forța de muncă ieftină. Apoi a urmat ușor-ușor asaltul brandurilor chinezești și micii producători chinezi au început să vândă pe toate marketplace-urile globale(...) După aceea au decis să se conecteze direct cu toti consumatorii din lume, dezvoltând aceste platforme (Shein, Temu, etc. n.r.), probabil cu mult sprijin din partea autorităților, foarte multe subvenții la toate nivelurile și au venit într-un mod extraordinar de agresiv”, precizează Iulian Stanciu.

De asemenea, acesta consideră că, în cazul în care nu vor există măsuri care să protejeze jucătorii local, impactul asupra economiei României va fi foarte mare și se va simți în principal în zona de locuri de muncă.

„Noi toți de aici suntem creatori de valoare la nivel local, creăm locuri de muncă, capital social. De partea cealaltă nu există cineva, nu ai nici măcar o entitate în România. Iau bani de la consumatori, îi duc direct acolo(în China n.r.), ceea ce este un impact destul de mare”, precizează Iulian Stanciu.

E important de menționat și faptul că autoritățile europene se uită la măsuri prin care să reducă impactul platformelor din China asupra comerțului din țările europene. Presa internațională vorbește despre impunerea unor noi taxe vamale pentru bunurile ieftine cumpărate de la retailerii online chinezi.

Un alt aspect interesant legat de comenzile pe platformele asiatice precum Shein și Temu este oferit de care Adriana Manu, Director marketing & comunicare al companiei de curierat FAN Courier, care punctează faptul că timpul de livrare a scăzut extrem de mult în ultimii ani pentru astfel de comenzi.

„Tipologia de clienți, care achiziționează produse de pe platformele din Asia, primesc produsele mai repede. Cumpărăturile de pe astfel de platforme se făceau și acum câțiva ani și se livrau cu Poșta Română în câteva luni. În ultimul timp, de când se livrează cu curierii, au ajuns să se livreze în câteva zile, maxim 15 zile”, explică Adriana Manu, Director marketing & comunicare FAN Courier.

Personalizate pentru tine