Marian Șeitan, CEO Mediaposte Hit Mail: În România, chinezii vor „confisca” și în 2025 creșterea din e-commerce

Sursǎ foto: DALL-E

Marian Șeitan, CEO Mediaposte Hit Mail: În România, chinezii vor „confisca” și în 2025 creșterea din e-commerce

Cuprins Articol:

„Ne așteptăm ca e-commerce-ul să continue să crească semnificativ și în 2025, însă, la fel ca în 2024, creșterea va fi „confiscată” de câtre chinezi”, precizează Marian Șeitan, CEO Mediaposte Hit Mail, integrator de servicii de marketing direct, într-un interviu acordat Wall-street.ro.

Dincolo de creșterea de la an la an a ponderii comerțului online în total retail, România situându-se între 10% și 12% la acest capitol, industria este marcată de extinderea în forță a retailerilor chinezi, precum Shein sau Temu.

„Această sosire în forță a retailerilor chinezi determină o rearanjare a pieței noastre de e-commerce, în sensul că cea mai mare parte a creșterii, dacă nu toată, a fost acaparată de către noii veniți, în timp ce o bună parte a jucătorilor locali de e-commerce au stagnat în 2024”, precizează Marian Șeitan(foto), pentru Wall-street.ro.

Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier, a precizat pentru Wall-street.ro că în jur de 250.000 de colete din China sunt livrate zilnic de companiile de curierat prezente în România, reprezentând cam 20% din totalul volumelor livrare de acestea.

”Dacă ne uităm la creșterea de anul trecut(a livrărilor din China n.r.) aceasta este de câteva mii la sută pentru că anul trecut a fost primul în care a fost extrem de agresivă această vânzare a companiilor chinezești. Shein a intrat în România acum 2 ani, însă au avut o creștere limitată, dar odată cu intrarea Temu, lucrurile s-au schimbat fundamental pentru că a avut o campanie de marketing foarte agresivă ce a generat volume extraordinar de mari către piața de servicii poștale și curierat”, explică Cornel Morcov.

Comercianții români trebuie să găsească produse pe care Temu și Shein nu le au

Marian Șeitan consideră că, în acest context al impactului ridicat pe care-l au jucătorii asiatici, provocarea pentru un magazin online este să găsească produse pe care Temu și Shein nu le au.

„Dacă nu vin cu alte produse, nu vor putea concura la nivel de preț cu aceste firme gigant și vor pierde clienți. Ar trebui să se axeze pe produse din România sau din Europa și să mizeze pe un nivel înalt de calitate și de personalizare, precum și pe servicii de customer care foarte bune”, adaugă Marian Șeitan.

Produsele exclusive și atenția la customer care ajută și în competiția cu jucătorii locali. De exemplu, consideră Șeitan, mulți clienți eMAG sunt enervați de cum li se răspunde la infoline, ceea ce creează o mare oportunitate pentru concurenții săi mai mici, dar mai atenți la detalii, pentru un customer care profesionist, ce poate face și cross selling sau upselling.

„Abordarea personală, precum cu clienții fideli care intră în magazinele fizice și sunt întâmpinați cu un zâmbet și spunându-li-se pe nume, crește cifra de afaceri și profitul magazinelor online care o practică. Apropo de fidelizarea cumpărătorilor, și cluburile de fidelitate, cu colectarea de puncte care să fie transformate în produse și beneficii, pot fi un super diferențiator pentru magazinele românești”, adaugă Marian Șeitan pentru Wall-street.ro.

Sfaturi pentru antreprenori: externalizarea logisticii. Nu trebuie să îți bați capul cu angajații din depozit

Un alt sfat oferit magazinelor de către CEO-ul Media Poste Hit Mail face referire la partea de logistică, acesta recomandând subcontractarea ei și concentrarea antreprenorilor pe produs și pe marketing.

„Când știi că ai asigurată stocarea, ambalarea și expedierea comenzilor, cu rapiditate și conform unor proceduri agreate cu furnizorul de fullfilment, ca manager altfel te poți concentra pe operațiunile care îți permit diferențierea față de concurență. Nu trebuie să îți bați capul cu gestionarea angajaților din depozit care, câteodată, mai și pleacă și trebuie înlocuiți, câteodată trebuie să lucreze peste program, pentru a nu întârzia comenzile, dar nu vor, nici cu software specializat, nici cu investiții în echipamente de tot felul și, mai ales, nici cu nenumăratele autorizații necesare”, adaugă Marian Șeitan.

În 2025, Mediaposte Hit Mail va investi în soluții de automatizare, care vor crește viteza de procesare a comenzilor. De asemenea, businessul își propune să investească puternic în platformele sale digitale corespunzătoare tuturor liniilor de business.

Despre Mediaposte Hit Mail

Mediaposte Hit Mail SA, companie deținută 100% de către grupul La Poste (Poșta Franceză), este prezentă pe piața românească de 27 de ani. În 2023, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 60 milioane de euro, având peste 500 de angajați, împreună cu cele 7 filiale ale sale din România și cele 2 din Bulgaria. Mediaposte Hit Mail oferă soluții integrate de logistică pentru promoții de consumatori și pentru e-commerce, soluții pentru cluburi de fidelizare, precum și soluții de comunicare multicanal (SMS, WhatsApp, email, call center), distribuție de pliante în cutiile poștale, baze de date geografice, automatizări de marketing și vouchere digitale.

Personalizate pentru tine