eMag la ecomTEAM: Produsele care reprezintă o „oportunitate majoră de extindere” și zona în care vor investi peste 1,2 miliarde de lei în 2025

eMag la ecomTEAM: Produsele care reprezintă o „oportunitate majoră de extindere” și zona în care vor investi peste 1,2 miliarde de lei în 2025

Cuprins Articol:

Retailerul românesc eMAG, prezent și în Bulgaria și în Ungaria, vine la evenimentul ecomTEAM, organizat de Wall-street.ro pe 18 și 19 septembrie. Mihai Lupașcu, Selection Growth Senior Director eMAG Marketplace, a oferit în cadrul seriei de interviuri „get ready for ecomTEAM”, câteva detalii referitoare la strategia companiei și o parte dintre cifrele momentului pe care le vom dezbate pe larg la evenimentul de pe 18 și 19 septembrie la care te poți înscrie AICI dacă dorești să afli ultimele tendințe din comerțul online. Ți-am pregătit în acest articol și un cod special de discount pe care-l găsești mai jos.

Mihai Lupașcu este de părere că în regiunea în care retailerul activează, prin eMAG MArketplace, comerțul online este într-o etapă de expansiune accelerată, câștigând teren în fața retailului tradițional, iar prognoza de creștere în perioada următoare se mențină ridicată.

„Această dinamică a sectorului este alimentată de apariția constantă a unor soluții și servicii care schimbă fundamental modul în care oamenii cumpără online(...)Un exemplu în acest sens este dezvoltarea rețelei de lockere easybox, realizată împreună cu partenerii noștri de la Sameday, în toate cele trei țări în care suntem activi. Cu peste 5.000 de lockere doar în România, jumătate din populație se află la acest moment la mai puțin de 7 minute de mers pe jos de un easybox și a devenit una dintre metodele preferate de livrare. Peste 70% din comenzile plasate pe eMAG sunt livrate la lockere, o pondere ce a crescut de peste patru ori în ultimii cinci ani.”, precizează Mihai Lupașcu pentru Wall-street.ro. Acesta va fi prezent pe scena evenimentului ecomTEAM pe 18 și 19 septembrie. Pentru a afla mai multe despre comerțul online din regiune și planurile eMAG, înscrie-te AICI și vino alături de noi. Poți folosi codul emag25p pentru o reducere de 25%.

O altă soluție pe care retailerul pune accent pentru a-și crește vânzările este programul Genius, pe care l-a extins regional și care în prezent are peste 1,5 milioane de utilizatori.

Pe lângă livrări gratuite nelimitate, clienții Genius beneficiază de oferte exclusive și retur extins, astfel că aceștia plasează și de 10 ori mai multe comenzi decât clienții care nu au abonamentul activ. Astfel, pentru sellerii care își înscriu produsele în Genius, rata de conversie se dublează, precizează reprezentantul eMAG Marketplace.

„O altă tendință pe care o observăm este extinderea accelerată a categoriilor de produse disponibile online, inclusiv a celor care, în trecut, erau achiziționate aproape exclusiv din magazine fizice. Oamenii își doresc un one-stop-shop pentru toate nevoile lor de consum și răspundem acestei cerințe împreună cu cei peste 64.000 de parteneri prezenți în eMAG Marketplace. Am încheiat anul fiscal în martie cu o gamă de peste 28 de milioane de oferte și ritmul de creștere se menține susținut, astfel că în prezent am depășit pragul de 30 de milioane de oferte.”, precizează Mihai Lupașcu pentru Wall-street.ro.

Reprezentantul eMAG Marketplace consideră că diversificarea ofertei a dus la o creștere a numărului de comenzi și, mai ales, la o extindere a comportamentului de cumpărare, astfel că 25% dintre cei peste 7,1 milioane de clienți activi cumpără deja din mai mult de 7 categorii.

eMAG și inteligența artificială: în ce investesc 1,2 miliarde de lei anul acesta

Adoptarea inteligenței artificiale este o tendință majoră în prezent, lucru subliniat și de Mihai Lupașcu. Acesta este de părere că AI-ul transformă semnificativ experiența de cumpărare.

„AI va contribui și mai mult la personalizarea experienței de cumpărare, la optimizarea ofertelor și la eficientizarea costurilor operaționale, cu impact direct în creșterea conversiilor și loializarea clienților. Noi folosim AI de aproape 10 ani și am dezvoltat instrumente care să răspundă așteptărilor clienților de a ajunge cât mai ușor și rapid la produsele dorite și de a găsi oferte competitive”, precizează Mihai Lupașcu.

eMag Snap e un exemplu de funcționalitate, lansată recent de retailerul online, care are ca rol găsirea mai rapidă a produselor dorite, inclusiv atunci când utilizatorii nu cunosc exact denumirea sau descrierea produsului. Utilizatorii trebuie să încarce o poză cu produsul dorit, iar eMAG Snap va face căutări în platformă pe baza ei.

„Milioane de oferte au fost descoperite de clienți cu ajutorul acestui instrument și 20% dintre produsele comandate cu ajutorul său au fost achiziționate pentru prima dată pe eMAG. În plus, tot cu ajutorul AI, reușim să facem recomandări cât mai personalizate clienților și optimizările continue au condus la o creștere de 10% a ratei de conversie”, explică Mihai Lupașcu.

Cum accelerează AI-ul creditarea și care e verticala în creștere unde eMAG vede o oportunitate majoră de extindere

Un alt exemplu în care eMAG folosește inteligența artificială este partea de creditare, componentă despre care Lupașcu precizează că câștigă teren și investițiile în aceasta accelerează.

„Noi le punem la dispoziție, prin My Wallet, posibilitatea de a achita comenzile la 30 de zile, în 4 sau 6 rate cu dobândă zero sau, pentru achiziții de valoare mai mare, în 12, 24 sau 36 de rate cu dobândă fixă. Cu ajutorul algoritmilor de credit scoring numărul clienților eMAG eligibili pentru My Wallet a depășit 3 milioane, înregistrând o creștere de peste 50% față de anul trecut. Utilizarea My Wallet a crescut în aproape toate categoriile, iar cele mai folosite opțiuni sunt plata la 30 de zile și cea în patru rate, preferate de clienți pentru cumpărături recurente, utilizarea lor crescând de 5 ori în primele luni ale anului”, explică reprezentantul eMAG MArketplace.

Acesta adaugă că cele de mai sus sunt direcții în care eMAG investește pentru anul în curs un buget de 1,2 miliarde de lei.

Pe lângă direcția strategică amintită legată de tehnologie și adopția accelerată a AI, la nivel de grup eMAG se uită în acest an la creșterea capacității de livrare și dezvoltarea de noi produse financiare, atât pentru clienți, cât și pentru partenerii din Marketplace.

„O altă verticală în creștere și unde vedem o oportunitate majoră de extindere este zona de produse alimentare și cumpărături de zi cu zi, unde observăm un apetit crescut din partea consumatorilor pentru achiziții rapide, recurente și planificate online”, adaugă Mihai Lupașcu. El va vorbi pe scena ecomTEAM 2025 despre mai multe oportunități identificate în cadrul industriei de comerț online. Vino alături de noi pentru a afla aceste lucruri înscriindu-te AICI. Poți folosi codul emag25p pentru o reducere de 25%.

Personalizate pentru tine