Comisarii pentru Protecţia Consumatorilor au închis temporar nouă societăţi comerciale şi au aplicat 54 de amenzi contravenţionale, în valoare de 308.000 lei, în urma controalelor derulate pe litoral, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), conform Agerpres.
De asemenea, au fost emise 35 de avertismente şi a fost confiscată marfă pentru distrugere în valoare de 13.350 lei.
Astfel, în staţiunile Mamaia şi Mamaia Nord, comisarii ANPC au verificat nouă societăţi comerciale, aplicând 12 amenzi contravenţionale, în valoare de 59.000 lei, şi trei avertismente. De asemenea, a fost retrasă marfă în vederea distrugerii de 7.027 lei şi, temporar, de la comercializare produse în valoare de 325 de lei.
În staţiunea Tuzla, comisarii ANPC au verificat şase societăţi comerciale şi au aplicat şapte amenzi contravenţionale, în valoare de 45.000 lei, cinci avertismente şi au retras marfă în vederea distrugerii de 200 lei.
În staţiunea Eforie Nord au fost aplicate amenzi în valoare de 66.000 lei şi a fost retrasă marfă în vederea distrugerii de 626 lei. În această staţiune comisarii ANPC au verificat 13 societăţi comerciale.
Amenzile aplicate în Constinești au depășit 50.000 lei
Amenzile aplicate în staţiunea Costineşti au depăşit 50.000 de lei, după verificările efectuate la 6 societăţi comerciale.
Potrivit ANPC, în staţiunea Neptun Olimp, comisarii au verificat 11 societăţi comerciale, au aplicat 9 amenzi contravenţionale şi 5 avertismente, amenzile depăşind 55.000 lei. Marfa retrasă în vederea distrugerii a fost în valoare de 3.324 lei.
În urma verificărilor efectuate la 13 societăţi comerciale din staţiunea Mangalia Venus, comisarii au aplicat 8 amenzi contravenţionale, în valoare de 33.000 lei, şi 9 avertismente, dar au retras marfă în vederea distrugerii de 2.174 lei.
Ce nereguli au găsit comisarii
Printre abaterile constatate în urma controalelor se numără: lipsa autorizaţiei UAT/ISU/Ministerul Turismului; produse nesigure (materii prime cu stare termică schimbată/materii prime depozitate neconform/preparate culinare depozitate la temperaturi neconforme/produse cu DLC depăşit, etc.); proceduri nesigure (lipsă grafic schimb ulei şi temperatură agregate frigorifice/bloc alimentar neigienizat/ustensile neconforme) etc.
De asemenea, au fost găsite produse textile fără informaţii privind compoziţia fibroasă. De asemenea, s-a constatat lipsa preţurilor serviciilor şi a informaţiilor identitate structura de cazare; listă meniu incompletă; lipsă huse protecţie perne/saltele/saltele neigienizate; camere neigienizate/cu paviment deteriorat; mobilier deteriorat/grad ridicat de uzură; lipsă plase insecte; grupuri sanitare neigienizate/obiecte sanitare neigienizate şi cu depuneri de calcar/scurgeri neigienizate şi cu acumulări impurităţi; nerespectare 30% plajă zona de cearşaf vs zona amenajată şezlong-uri.