Un judecător din Milano a ordonat filialei italiene a companiei spaniole de livrări online Glovo să poarte discuții cu sindicatele despre pericolele la care sunt expuși curierii independenți atunci când lucrează pe caniculă, arată un document judecătoresc.
Hotărârea, din data de 8 iulie și analizată de Reuters, a venit ca răspuns la o solicitare urgentă depusă de sindicatul Nidil Cgil, în cadrul unui proces mai amplu legat de măsurile de siguranță ale Glovo pentru cei 7.000 de livratori din Italia, confrom European Supermarket Magazine.
Căldura, un risc real pentru livratori
Un purtător de cuvânt italian al Glovo a declarat că firma se află deja în dialog cu sindicatele despre problemele cauzate de căldură, dar nu a oferit mai multe detalii.
Judecătorul Antonio Lombardi i-a transmis companiei Glovo să poarte imediat discuții cu un reprezentant sidical responsabil cu sănătatea și siguranța lucrătorilor cu privire la riscurile specifice caniculei, ținând cont de vârstă, sex și statut de maternitate.
Ordinul a fost emis în regim de urgență „având în vedere temperaturile ridicate din ultima perioadă care au un impact deosebit de negativ asupra sănătății și siguranței livratorilor”, se arată în hotărâre.
„Recompensă” pentru risc
Glovo a fost criticată în Italia pentru că le oferea curierilor un bonus foarte mic pentru fiecare livrare făcută pe caniculă, în funcție de cât de cald era afară. După reacțiile negative ale sindicatelor și politicienilor, compania a suspendat acest bonus.
Italia, ca și alte părți ale Europei, s-a confruntat recent cu temperaturi extreme, de peste 35 de grade Celsius.
Compania care deține Glovo, Delivery Hero, a mărit anul trecut provizioanele legate de statutul juridic al livratorilor săi din Italia pentru a acoperi contribuțiile la asigurările sociale, dobânzile și amenzile pe care autoritățile italiene le-ar putea solicita de la Glovo pentru perioada 2016- sfârșitul anului 2024.