Mercedes-Benz a corectat recordul de mers cu spatele cu un camion cu remorcă. Deși poate părea greu de crezut, un eActros 600, cel mai performant camion 100% electric al germanilor, a parcurs 124,7 kilometri mergând exclusiv în marșarier, se arată într-un comunicat.
Care era vechiul record de mers cu spatele cu tirul
Recent, Mercedes-Benz a testat într-o manieră neobișnuită modelul eActros 600, lansat în 2023. Având la dispoziție circuitul Oschersleben, producătorul german a corectat cu 36 de kilometri vechiul record de mers cu spatele pentru un camion la care este conectată o semiremorcă. Pentru a certifica recordul, Mercedes-Benz i-a avut la fața locului pe niște reprezentanți de la Guinness World Records.
Vechiul record, de circa 89 de kilometri, data din 2020 și fusese realizat de un camion diesel, în Statele Unite. Acum, eActros 600 a parcurs 124,7 kilometri fără oprire avându-l la comenzi pe Marco Hellgrewe, ofițer în Forțele Armate Germane și cel care a inventat recordul de mers cu spatele cu tirul. El a și deținut recordul, în 2008.
Întregul test a durat mai bine de șase ore, viteza medie a camionului fiind de circa 20 km/h. Asta în contextul în care circuitul Oschersleben este unul cu un profil tehnic, cu 14 viraje.
Într-o a doua etapă a acestor experimente cu eActors 600, Mercedes-Benz vrea să parcurgă o distanță de circa 30 de kilometri tot în marșarier, până la sediul central al Daimler Truck Parts din Halberstadt, Germania. Mercedes-Benz spune că face toate acestea pentru a crește gradul de conștientizare a opiniei publice asupra soluțiilor de mobilitate electrică, dar și a siguranței rutiere și imaginii șoferilor de tir.
Ce autonomie are Mercedes-Benz eActros 600
Modelul eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu 207 kWh. Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fier (LFP) și sunt caracterizate de o durată de viață lungă.
Mercedes-Benz Trucks a dezvoltat o nouă punte electrică de 800 de volți, cu două motoare electrice și o transmisie cu patru trepte, special pentru utilizarea în transportul greu pe distanțe lungi. Motoarele electrice generează o putere continuă de 400 kW, precum și o putere de vârf de 600 kW și asigură o accelerație puternică.
Conform constructorului, autonomia este de 500 de kilometri fără încărcări intermediare, ceea ce ar permite modelului să parcurgă până la 1.000 de kilometri într-o zi de muncă a unui șofer de tir, cu o oprire la un hub logistic echipat cu un charger de mare putere.
Aproximativ 60% dintre cursele pe distanțe lungi ale clienților Mercedes-Benz Trucks din Europa sunt oricum mai scurte de 500 de kilometri, ceea ce înseamnă că infrastructura de încărcare la depou și la punctele de încărcare și descărcare sunt suficiente în astfel de cazuri.