Boreal, noul SUV compact din gama Renault, este prezentat ca un produs global de către francezi, din moment ce va fi comercializat în mai bine de 70 de țări din afara Europei. Astfel, modelul este o piesă cheie a puzzle-ului de 3 miliarde de euro pe care Renault vrea să-l rezolve până în 2027.
Renault vrea să obțină profituri mai mari de pe piețele emergente
Ca parte a „International Gameplan 2027” (planul de bătaie pe termen scurt), Renault vrea să-și crească marjele pe piețele emergente și în curs de dezvoltare în următorii trei ani de zile. Vorbim de un calcul de 3 miliarde de euro ce vizează dublarea veniturile obținute la fiecare mașină vândută în afara Europei față de cifrele din 2019.
Prezentat pe 9 iulie la Guyancourt, înainte de o lansare formală în Brazilia, SUV-ul Boreal va ajunge în showroom-urile din țara sud-americană până la finele anului în curs. În acest context, Fabrice Cambolive, CEO-ul brandului Renault, a declarat că Boreal va susține evoluția Renault în afara Europei. „Vorbim de un SUV compact premium cu tehnologie de vârf”, a spus acesta, referindu-se la dorința francezilor de a se poziționa mai aproape de clasa premium și mai departe de cea de buget și pe piețele non-comunitare.
Noul model va fi produs în Brazilia pentru 17 țări din regiune, respectiv în Turcia, de unde va fi livrat către alte 54 de piețe. Printre acestea se numără și țările din Europa de Est și din bazinul Mediteranei. Totul face parte din planul trasat de CEO-ul demisionar Luca de Meo, care și-a dorit ca Renault să vândă mașini compacte cu o marjă de profit mai mare în locul mașinilor mici citadine cu marjă mică de profit.
Cum se compară Renault Boreal cu Dacia Duster
Privindu-i dimensiunile, este ușor să compari Boreal cu Duster III, iar realitatea este că cele două împart multe componente, chiar dacă design-ul lui Boreal este diferit. Vorbim, în cazul SUV-ului Renault, de o lungime ceva mai scurtă de 4,55 metri, față de cei 4,57 metri ai Duster-ului, dar ampatamentul este de 2,7 metri la ambele mașini. Totodată, Boreal este ceva mai jos cu o înălțime de 1,65 metri.
Design-ul, în schimb, este inspirat din conceptul Niagara. Acesta din urmă, prezentat în 2024, va ajunge în producția de serie sub forma unui pick-up ușor pentru America de Sud. La interior, Boreal va beneficia de sistemul de infotainment Renault OpenR Link, cu două ecrane orizontale de 10 inchi, similar cu layout-ul din noile R4 și R5.
În funcție de piață, paleta de motorizări va varia. În America Latină și în Turcia, vorbim despre motoare de 1,3 litri turbo pe benzină cu puteri cuprinstre între 138 de cai putere și 163 cai putere. O variantă full-hybrid va fi disponibilă mai târziu, probabil pornind de la agregatul HR18 (Hybrid 155) care a debutat pe Bigster și care a intrat și în oferta unor SUV-uri Renault.
În prima jumătate a acestui an, eforturile Renault pare că au dat roade, cu o creștere a vânzărilor în afara Europei de 16,4%. Planul său internațional vizează lansarea a opt modele până în 2027, primul fiind SUV-ul compact Kardian, iar al doilea fiind Boreal. Pentru a opera mai bine în afara Europei, Renault a desemnat cinci huburi regionale de comerț: America de Sud, Coreea de Sud, India, Africa de Nord și Turcia.
Anul trecut, circa 4 din 10 mașini Renault au fost vândute în afara Europei, ceea ce a însemnat un volum de 560.000 de unități. În viitor, Renault va mai prezenta două noi modele pentru piețe non-europene, pe lângă varianta cu siglă Renault a lui Duster III. Totodată, deși Boreal nu va fi vândut în India, unde sunt preferate SUV-urile cu șapte locuri, o versiune Renault a lui Bigster cu acest layout interior se află în pregătire.