Renault recheamă în service peste 150.000 de mașini hibride. Un model Dacia, afectat

Sursǎ foto: Dacia

Renault recheamă în service peste 150.000 de mașini hibride. Un model Dacia, afectat

Cuprins Articol:

Renault va declanșa, în toamnă, o campanie de rechemare în service a peste 150.000 de mașini care utilizează motorul de 1,6 litri hibrid și care ar putea avea probleme la transmisie, din cauza supraîncălzirii. Conform publicației l'Argus, constructorul vizează și niște modele Dacia Jogger Hybrid 140.

Care este problema cu trenul de rulare hibrid Renault

Încă din 2024, presa a scris despre punctul slab al transmisiei DB1 folosită în combinație cu motorul hibrid de 1,6 litri cunoscut ca HR16. Agregatul echipează Clio 5, Captur 2, Arkana, Mégane 4, dar și Dacia Jogger, iar toate acestea sunt vizate de campania de recall.

Această problemă ar fi fost descoperită la mai multe mașini, iar Renault a deschis o operațiune specială tehnică ce permite clienților să-și aducă mașina stricată într-o reprezentanță autorizată pentru reparații complet gratuite, în limita a șapte ani sau 150.000 de kilometri.

Următorul pas este o rechemare în masă pentru verificarea preventivă a tuturor modelelor full-hybrid, mild-hybrid și plug-in hybrid care sunt echipate cu motorul de 1.600 cmc produse între 5 aprilie 2019 și 26 septembrie 2022. Vorbim de 155.825 de exemplare Renault, dar și 79 de Dacia Jogger. La uzina din Mioveni, primul Jogger Hybrid 140 a fost asamblat în ianuarie 2023.

Operațiunea constă în verificarea unor garnituri de pe arborele primar gol al motorului electric. Dacă acesta din urmă este defect, uleiul va pătrunde în cutia transmisiei, rezultând în supraîncălzirea acesteia și/sau pierderea tracțiunii vehiculului la pornire.

Ca un prim pas, mecanicii de la service vor verifica dacă garniturile trebuie să fie schimbate și, după caz, se poate executa un update de ECU. Dacă, în schimb, alte componente vor trebui schimbate, această operațiune se va realiza ulterior.

Ce performanțe oferă motorul HR16

Motorul HR16 dezvoltă 93 cai putere de unul singur, respectiv 150 Nm. Acesta este susținut de două motoare electrice, iar cel principal are 50 de cai putere și poate să învârtă roțile. Puterea totală a sistemului este de 140 de cai putere. Motoarele electrice sunt alimentate de la o baterie de 1,2 kWh.

Autonomia lui Jogger hibrid este de peste 900 de kilometri (în ciclul WLTP). Bateria dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri. Conform datelor anunțate deja, Jogger-ul hibrid atinge 100 km/h cu start de pe loc în 10,1 secunde și are capacitatea să-și reîncarce bateria sistemului hibrid prin modul de regenerare (modul B de rulare). Acest agregat este asamblat și în România, la uzina Horse de pe platforma industrială Mioveni.

Personalizate pentru tine