Wizz Air, parteneriat cu Romaero pentru deschiderea primului centru de mentenanță al avioanelor companiei din România

Sursǎ foto: Wall-Street.ro

Wizz Air, parteneriat cu Romaero pentru deschiderea primului centru de mentenanță al avioanelor companiei din România

Cuprins Articol:

Wizz Air a bătut palma cu Romaero pentru a începe verificarea și reparația avioanelor companiei în România. Primul centru de mentenanță pentru aparatele de zbor Wizz Air va deveni operațional în octombrie și va deservi nu doar cele 40 de avioane din bazele Wizz Air de pe aeroporturile românești, ci și alte aeronave din flota internațională a maghiarilor.

În ce constă parteneriatul dintre Wizz Air și Romaero

Romaero, compania autohtonă specializată în fabricarea de aerostructuri, dar și în mentenanța de aparate de zbor, va deveni furnizor de servicii la nivel local pentru Wizz Air. Compania de transport aerian low-cost cu cea mai mare cotă de piață în România nu avea, până acum, un centru de mentenanță în granițele țării.

Acest lucru se va schimba, din octombrie, când demarează primele operațiuni programate la avioanewle Wizz Air, care vor putea fi verificate și reparate în două hangare dedicate. Conform programului de mentenanță pus la punct de Wizz Air, la Romaero Băneasa nu vor fi verificate doar avioanele staționate în bazele românești ale Wizz Air, ci și altele staționate în țări străine.

Conform lui Mauro Peneda, Manager General Wizz Air Malta, care supervizează activitatea companiei în România, parteneriatul a venit în urma unei analize riguroase a situației de la Romaero, în contextul în care Romaero se află în insolvență.

Anul trecut, Romaero a raportat că datoriile curente au crescut cu 125,89% faţă de valorile de la 31 decembrie 2023, până la 817,3 milioane lei sau circa 25 de milioane de euro. Și din această cauză, prima fază a contractului dintre Romaero și Wizz Air se întinde pe doi ani, cu opțiunea de prelungire ulterioară.

De ce nu a avut Wizz Air un centru de mentenanță în România până acum

În condițiile în care România este cea mai importantă piață pentru Wizz Air la nivel mondial, dar și țara în care sunt staționate cele mai multe aparate de zbor (43 până la finele anului curent), ar putea părea surprinzător că, până acum, avioanele Wizz Air de la bazele românești erau servisate în hub-uri de mentenanță din alte țări, ceea ce punea probleme logistice companiei, dar îi scădea și eficiența și capacitatea de a reacționa la probleme apărute din scurt la o aeronavă.

Wall-Street.ro a vrut să afle de la Peneda de ce a durat atât de mult ca Wizz Air să înceapă să-și repare avioanele sale și la noi în țară, compania maghiară intrând pe piața autohtonă în 2006. Acesta a explicat că principalul motiv a fost legat de o etapizare a investițiilor pe care o vizează Wizz Air.

Primul pas în acest sens a fost (re) deschiderea bazei operaționale de la Aeroportul Băneasa, căreia i s-a alocat recent o nouă aeronavă. Ulterior, a spus Peneda, compania a luat în calcul un centru de mentenanță, iar pentru asta opțiunile erau limitate - complexitatea problemelor prin care trece Romaero prelungind perioada de analiză.

În cele din urmă, Peneda spune că acest parteneriat va duce la angajarea a circa 25 - 40 de ingineri necesari pentru extinderea operațiunilor la avioanele Wizz Air, iar oficialul companiei aeriene a adăugat că, pe viitor, baza de mentenanță ar putea să fie mărită pentru a putea servisa în același timp mai mult de două avioane, cât este capacitatea în prezent.

Peneda a subliniat că investițiile la Romaero sunt continue, dar că cele două hangare sunt bine echipate pentru a deservi necesitățile Wizz Air, iar reprezentanții Romaero au spus că speră ca și alți investitori și parteneri să fie atrași de acest contract, care arată că Romaero poate să iasă din procedura de insolvență și să-și acopere pierderile însemnate acumulate în ultimii ani.

Directorul general Wizz Air Malta a subliniat și că, în mod normal, compania nu este afectată de modificările fiscale, ceea ce înseamnă că cei care zboară cu Wizz Air nu ar trebui să se aștepte la creșteri de prețuri direct legate de modificările fiscale ce vor intra în vigoare de la 1 august.

Wizz Air oferă 204 de rute de pe 13 aeroporturi din România, conectând pasagerii la destinații din 25 de țări. Compania este cel mai mare operator aerian din România, cu 1.600 de angajați la nivel local și 17 milioane de locuri la vânzare anul acesta. Pentru 2025, Wizz Air alocă și cea de-a doua aeronavă la bazele din Craiova și Sibiu.

Peneda

Personalizate pentru tine