Industria de retail se află în plină transformare, mai ales în ceea ce privește crearea de experiențe pentru consumatori. ”Dacă acum câțiva ani loializarea clienților era o opțiune, acum toată lumea are astfel de programe. Întrebarea este însă cum te diferențiezi tu, ca retailer? Cum te folosești de date pentru a identifica nevoile consumatorilor”, a declarat Corina Bulimar, Business Development Director Mastercard.
Digitalizarea a schimbat serios fața industriei de retail. Spre exemplu, dacă acum cinci ani să ai case self scan era ceva deosebit, în prezent, lucrul acesta este o regulă deja.
”Toată inovația se adaptează și consumatorului român, poate procentele nu sunt ca în Europa de Vest, dar suntem în creștere. AI-ul- a crescut atât de mult încât avem conversații cu chatbots. Ba mai mult, au reușit să îi creeze cât mai umani posibil, inclusiv la nivel de discurs. În plus, AI-ul mă ajută să identific elementele potrivite mie dacă introduc o poza în zona de fashion, spre exemplu”, a explicat Bulimar, prezentă la retailArena 2025.
Aceasta a amintit de câteva oportunități majore pentru comercianți, mai exact:
- personalizarea: nevoia există, standardele s-au creat. Cum reușim să ne dăm seama că acest consumator, prezent acum în magazin, are nevoie de anumite produse.
- loializarea clienților: dacă acum câțiva ani loializarea clienților era o opțiune, acum toată lumea are astfel de programe.
”Consumul a crescut în acești ultimi cinci ani, e o oportunitate majoră pentru retaileri, dar în același timp este și o provocare pentru comercianți. Cum faci să îi atragi pe consumatori, astfel încât aceștia să nu se ducă la competiție”, a mai spus Bulimar.
retailArena 2025 este un eveniment organizat de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu FAN Courier, Mastercard, Unicredit Bank, GLS, Carrefour, DSV Solutions, Altex, VIVO, Shopfully, NETOPIA Payments, MARS, IULIUS, Adapta Robotics, Getpin, Auchan Romania, Innobyte, Ecolet, Geomant și Colete Online.