retailArena2025, Liga Profesioniștilor din Retail | Corina Bulimar, Mastercard: Întrebarea pentru retaileri este cum se diferențiază ei în fața unui consum din ce în ce mai crescut

Sursǎ foto: Ovidiu Udrescu/ retailArena 2025

retailArena2025, Liga Profesioniștilor din Retail | Corina Bulimar, Mastercard: Întrebarea pentru retaileri este cum se diferențiază ei în fața unui consum din ce în ce mai crescut

Industria de retail se află în plină transformare, mai ales în ceea ce privește crearea de experiențe pentru consumatori. ”Dacă acum câțiva ani loializarea clienților era o opțiune, acum toată lumea are astfel de programe. Întrebarea este însă cum te diferențiezi tu, ca retailer? Cum te folosești de date pentru a identifica nevoile consumatorilor”, a declarat Corina Bulimar, Business Development Director Mastercard.

Digitalizarea a schimbat serios fața industriei de retail. Spre exemplu, dacă acum cinci ani să ai case self scan era ceva deosebit, în prezent, lucrul acesta este o regulă deja.

”Toată inovația se adaptează și consumatorului român, poate procentele nu sunt ca în Europa de Vest, dar suntem în creștere. AI-ul- a crescut atât de mult încât avem conversații cu chatbots. Ba mai mult, au reușit să îi creeze cât mai umani posibil, inclusiv la nivel de discurs. În plus, AI-ul mă ajută să identific elementele potrivite mie dacă introduc o poza în zona de fashion, spre exemplu”, a explicat Bulimar, prezentă la retailArena 2025.

Aceasta a amintit de câteva oportunități majore pentru comercianți, mai exact:

  • personalizarea: nevoia există, standardele s-au creat. Cum reușim să ne dăm seama că acest consumator, prezent acum în magazin, are nevoie de anumite produse.
  • loializarea clienților: dacă acum câțiva ani loializarea clienților era o opțiune, acum toată lumea are astfel de programe.

”Consumul a crescut în acești ultimi cinci ani, e o oportunitate majoră pentru retaileri, dar în același timp este și o provocare pentru comercianți. Cum faci să îi atragi pe consumatori, astfel încât aceștia să nu se ducă la competiție”, a mai spus Bulimar.

retailArena 2025 este un eveniment organizat de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu FAN Courier, Mastercard, Unicredit Bank, GLS, Carrefour, DSV Solutions, Altex, VIVO, Shopfully, NETOPIA Payments, MARS, IULIUS, Adapta Robotics, Getpin, Auchan Romania, Innobyte, Ecolet, Geomant și Colete Online.

Personalizate pentru tine