Magazine cu stil De la recent inauguratul Moss, din Los Angeles, cu imensele sale coloane de cristal si logo-ul luminos ce reprezinta in sine o veritabila opera de arta, si pana la noul turn al brandului Prada cu design futurist, de sticla din Tokyo, sediile magazinelor de lux din intreaga lume devin tot mai interesante, cu design-uri inedite si extrem de inspirate.
Mai mult decat niste simple temple inchinate shopping-ului, aceste magazine si buticuri s-au transformat, fara indoiala, in adevarate monumente culturale ce trebuie vizitate de curiosii si iubitorii de arta din intreaga lume.
Moss (Los Angeles)
Celebrul designer de decoratiuni interioare, Murray Moss a inaugurat la Hollywood un superb magazin, accesorizat cu niste imense coloane stralucitoare de cristal si un pian decorativ. Ceea ce atrage la noua linie Moss nu este prima impresie, ci sentimentul placut pe care il dobandesti odata ce patrunzi in atmosfera magica a spatiului ingenios creat.
Printre obiectele de design interior ce pot fi cumparate de la Moss se numara setul de rafturi extrem de utile si totodata originale marca Vitsoe (3.000 de dolari), precum si opulentul scaun "Banquet", acoperit cu blana de urs panda, o creatie de lux in valoare de 75.000 de dolari, semnata de fratii brazilieni Campana.
Lairesse Apotheek (Amsterdam)
Farmacista Marjan Terpstra nu a vrut sub nicio forma sa urmeze modelul clasic al farmaciilor din Europa atunci cand a inaugurat Lairesse Apotheek, in vechiul sediu al unei banci din Amsterdam. In consecinta, Marjan Terpstra a angajat o echipa de arhitecti olandezi, ai caror clienti au mai fost nume precum Mercedes-Benz sau Muzeul Central din Utrecht, pentru a crea un spatiu primitor dar, in acelasi timp extrem de contemporan si functional. Rezultatul este unul uimitor. Inima cladirii, reprezentata de o camera circulara, cu pardoseala pe care sunt imprimate frunze de gingko biloba, este dominata, la randul ei, de o masa circulara accesorizata cu peste 500 de sertare, care degaja o lumina difuza de un verde deschis, linistitor.
Paul Smith (Los Angeles)
Atractia acestui butic, situat pe faimosul Melrose Avenue este, fara indoiala, ingeniosul sau design exterior: un imens cub roz, lipsit de ferestre. Atunci cand au creat aceasta cutie roz, arhitectii de la Barnard & Wilson au avut ca inspiratie cladirile “desertice” realizate de arhitectul mexican Luis Barragán castigator al premiului Pritzker, Luis Barragán. O astfel de cladire s-a evidentiat imediat in marea de blocuri gigantice din sticla aducand o nota de inedit si nonconformism.
Printre articolele ce pot fi gasite la Paul Smith se numara un superb costum londonez in valoare de 1.600 de dolari si o cana de portelan pentru ceai, semnatura Thomas Goode, la un pret de 365 de dolari.
Comme des Garçons (New York City)
Un spatiu fermecator si bizar totodata, Comme des Garçons este situat intr-o cladire ce gazduieste numeroase galerii de arta din West Chelsea, si este foarte probabil ca, trecand prin zona, sa nu realizezi ca este acolo. Intrarea futurista, reprezentata de un tunel asimetric din aluminiu, anunta insa un spatiu unic, deosebit. Usa ovala din sticla este cea care faciliteaza insa patrunderea in aceasta lume high-fashion, desprinsa parca dintr-un film cu extraterestri.
De la Comme des Garçons puteti cumpara o pereche de pantofi sport Nike din nylon, pentru 370 de dolari, sau o lumanare "Ouarzazate", cu parfum picant la un pret de 64 de dolari.
Dover Street Market (Londra)
Dover Street Market, un magazin decorat in binecunoscutul stilul hippie, atrage atentia prin aparenta dezordine si neglijenta cu care sunt expuse exclusivistele articole vestimentare si accesorii. Unul dintre elementele inedite de design il constituie cabina de proba in forma de colivie, acoperita cu niste superbe cortine de catifea rosie.
De la Dover Street Market poate fi cumparata incaltaminte marca Pierre Hardy la pretul de 400 de dolari perechea, sau o veioza de la furnizorul de antichitati East End-London pentru 27 de dolari.
Longchamp (New York City)
Longchamp este un magazin cu design unic din cartierul new-yorkez Soho, elementul ingenios care atrage atentia tuturor clientilor fiind enormele “panglici” din otel, ce cantaresc aproximativ 55 de tone. Acestea pornesc din centrul magazinului si se regasesc pretutindeni in decorul interior, pe scari, pe tavan si pereti, iesind chiar pe fereastra principala pana pe trotuarul din fata cladirii.
Dintr-un astfel de magazin puteti achizitiona un ghiozdan din piele lacuita precum cel al celebrei Kate Moss pentru un pret de 980 de dolari.
Normann Copenhagen (Copenhaga)
Normann Copenhagen este situat in cladirea unui fost teatru, pastrandu-se elementele arhitecturii grandioase ale cladirii, cu cercuri de arc dramatice si coloane imense. Peretii au fost pictati intr-un alb imaculat ce reda simplitatea si prospetimea specifice popoarelor nordice, transformand decorul dintr-unul somptuos in unul modern, minimalist.
Printre obiectele expuse la Normann se numara o canapea marca B&B Italia in valoare de 10.000 de dolari, precum si diferite sculpturi ingenioase, perfecte pentru design-ul interior.
Viktor & Rolf (Milano)
Cunoscuti pentru preferinta lor fata de modelele clasice, designerii olandezi Viktor Horsting si Rolf Snoeren contrazic teoria gravitationala, intorcand intreaga lume pe dos si dovedind astfel, inca o data, originalitatea si inventivitatea ce ii caracterizeaza. Toate acele elemente de décor ce ar trebui sa fie, in mod obisnuit, pe podea, la Viktor & Rolf pot fi regasite pe tavan…si invers. Astfel, ridicand privirea, veti putea admira pardoseli elegante, scaune in stil neoclasic, precum si un superb semineu.
Acest magazin pune la dispozitia celor interesati atat noul parfum Antidote, semnat Viktor & Rolf, la un pret de 65 de dolari, cat si o superba rochie ce pare desprinsa din tablourile lui Vermeer, in schimbul unei sume de 1.750 de dolari.
Louis Vuitton (Paris)
Magazinul Louis Vuitton din inima Paris-ului este cel mai mare magazin al brand-ului, un adevarat templu al design-ului sic, decorul fiind completat de un lift care se se joaca pur si simplu cu simturile. Interiorul este desavarsit prin detalii supradimensionate precum o interesanta ploaie de panglici ce atarna din tavan, creand un impresionant efect dramatic.
In acest magazin Louis Vuitton puteti gasi celebra geanta Neverfull ce poarta legendara monograma LV, la un pret de 620 de dolari sau clasica Speedy, intr-o superba versiune "Azur", la pretul de 580 de dolari.