1 / 4

Attila Okanyi, COO Allegro Group, reprezentant autovit.ro

Timbrul auto se bazeaza pe aceeasi schema ca si variantele precedente ale taxei de poluare, s-a schimbat doar algoritmul de calcul, rezultatul fiind doar un nivel diferit al taxei fata de cel valabil in 2012, deci nimic nou.

Guvernul nu va incasa mai multi bani din timbrul de mediu, dimpotriva, preconizam scaderea veniturilor. Probabil Guvernul conteaza pe banii proveniti din timbrele platite de cumparatorii masinilor deja inmatriculate, pentru care pana acum nu s-a platit taxa.

Vanzarile de masini noi nu vor beneficia in urma noului timbru de mediu, quantumul acestuia pentru motorizarile EURO 3 si EURO 4 nemodificandu-se substantial si oricum, “concurentii” autoturismelor noi sunt cele EURO 5 pentru care timbrul ramane la acelasi nivel ca si taxa actuala (or, masini cu motoare EURO 5 sunt pe piata din 2009, deci ai de unde alege).

Proprietarii masinilor inmatriculate in Romania inainte de 01.01.2007, in special a celor cu motorizari EURO 3 si 4, se afla intr-o situatie extrem de dificila, valoarea timbrului de mediu ajungand deseori la valori care reprezinta peste 50% din pretul masinii (de ex. La un Logan 1.4 EURO3 din 2004 timbrul de mediu este 1.117 euro dar masina nu valoreaza mai mult de 2.500 euro).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri