2 / 6

Dacia

Jerome Olive, director general Dacia si Grup Renault Romania


"Piata auto romaneasca a fost una dintre pietele care au suferit cel mai mult de la inceputul crizei si ramane in scadere puternica si in 2013, dupa 5 ani succesivi de recul (-9,8% pe primele 10 luni, 65.747 unitati). Pentru a face o comparatie, in 2007 piata auto era de 320.000 unitati. Pentru 2014, este necesara continuarea masurilor de sustinere pietei auto.


De la inceputul anului trecut, am reinnoit complet gama Dacia, iar acest lucru are impact in vanzarile pe piata europeana. Dacia este constructorul european care a avut cea mai mare crestere (+20,2% pe primele 10 luni), pe o piata in scadere cu 3,1% si a atins o cota de piata de 2,4%. Ca urmare, anul acesta vom depasi pragul de 340.000 unitati produse la Mioveni. Principala tendinta care se mentine de cativa ani este legata de proportia vanzarilor la export (93% in 2012).


Este dificil sa facem previziuni pentru 2014, pentru ca evolutia pietelor europene ramane incerta. Speram ca noua gama Dacia sa mentina un nivel bun al vanzarilor pentru anul urmator.


Consider ca economia romanasca va fi stabila anul acesta. Romania trebuie sa incurajeze investitiile, mai ales pe acelea care aduc valoare adaugata si trebuie, bineinteles, sa progreseze in atragerea fondurilor europene. Ideea de a reduce fiscalitatea in ceea ce priveste salariile ar trebui pusa in practica, pentru ca acest lucru contribuie la imbunatatirea competitivitatii Romaniei."

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri