5 / 6

Porsche Inter Auto

Dana Cortina, directorul general Porsche Inter Auto Romania


Cu toate ca inceputurile de an ne dadeau, in ultima vreme unele motive de optimism rezervat, atat anul acesta cat si anul trecut, piata a continuat sa scada considerabil. La Porsche Inter Auto Romania am reusit sa ne mentinem deasupra mediei pietei, ba chiar am reusit sa ne dublam cota de piata din 2007 pana acum, de la 3,3% ajungand anul acesta la 7%. In cifre, in 2012 am vandut 5.460 de masini noi si am avut o cifra de afaceri de 159 de milioane de euro, iar pentru 2013 estimam ca vom incheia anul cu 5.200 de masini noi vandute. Este, si de aceasta data, in ciuda rezultatului negativ, o performanta mult mai buna decat a pietei, care a scazut cu aproximativ 20%.


In ceea ce priveste piata, am observat anul trecut ca programul Rabla a avut o influenta negativa asupra cumparatorilor, conducand la o perceptie gresita a valorii masinilor. De asemenea, segmentul de masini rulate, aduse din strainatate, a crescut foarte mult – ca si media lor de varsta sau kilometrajul, din pacate. In ceea ce priveste flotele de masini, considerate achizitii de amploare si angajamente financiare pe termen mediu, au existat si aici probleme – legate atat de finantare, cat si de increderea clientilor in propriile perspective de business si de a sustine proiecte de investitii.


Contrar altor ani, cand mai aveam resurse pentru optimism, fie el si temperat, pentru anul 2014 speram macar la o stagnare. Experienta anilor precedenti – cand am vazut o piata extrem de volatila fara motive care sa fi fost evidente de la inceputul anului – nu lasa loc decat unor previziuni mai degraba negative.


In ceea ce priveste Porsche Inter Auto Romania, pentru 2014 mizam in continuare pe segmentele premium si de lux, care au fost cele mai stabile si ne asteptam sa continue in aceeasi nota, avand in vedere ca sunt programate cateva lansari de modele noi si spectaculoase.


Printre piedici ar fi de mentionat gradul redus de incredere al potentialilor clienti, care evita sa faca investitii pe termen lung, cresterea pretul combustibilului, restrictiile in ceea ce priveste deductibilitatea achizitionarii de automobile, dar si legislatia care, in forma actuala, incurajeaza segmentul de masini second hand.


Ar fi ideal sa reinceapa investitiile guvernamentale in proiecte de infrastructura, pentru ca acestea ar da un mesaj de incredere si catre investitorii straini, si catre consumatori, si catre finantatori, fiind un motor pentru intreaga economie.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri