3 / 6

Ford Puma

Ford Puma este un crossover compact produs la Craiova, la fabrica Ford Otosan. Mașina se numără printre cele mai populare de pe piața autohtonă, iar o variantă hibridă de raliuri se numără printre vedetele din WRC. Cu toate acestea, numele Puma nu s-a legat, mereu, de formele unui baby-SUV citadine cu patru uși. În trecut, Ford a folosit acest nume și pe o mașină cu valențe sportive.


Ford Racing Puma a fost inspirat de conceptul ST160 prezentat la Geneva în 1999


Comercializat de Ford Europa timp de doar cinci ani (între 1997 și 2002), Ford-ul Puma a fost asamblat la fabrica Ford din Koln. Urmând limbajul de design „New Edge” devenit faimos pe Ka și Fiesta, Ian Callum (cel care a desenat și Aston Martin Vanquish) a născocit un design unde totul este oval: farurile, stopurile, gurile de aer din bot și cam orice altceva. În fond, anii '90 au fost anii rotunjimii supreme.


Sub toate aceste curbe se ascundea un layout timid cu tracțiune față, motorul fiind poziționat tot acolo. Cele mai puternice Ford Puma erau motorizate de agregatul Zetec de 1.679 cmc cu 16 valve ce dezvoltă 153 de cai putere și 162 Nm. În Marea Britanie, însă, a fost vândut și modelul special Racing Puma limitat la doar 500 de exemplare (toate modificate de Tickford). Cu o suspensie mai rigidă, diferențial cu alunecare limitată opțional, jante mai mari și frâne mai performante, Racing Puma avea cu 30 de cai putere mai mult decât orice alt model disponibil și ajungea de la 0 la 100 km/h în doar 7,8 secunde.


P.S. Puteam să includem Ford Mustang Mach-E în acest top, căci și acolo cei de la Ovalul Albastru au făcut o erezie lipind numele Mustang de un crossover electric, dar, așa cum veți vedea și pe slide-ul următor, Ford pare că a pornit un nou trend. Cert este că atât Puma, cât și Mustang Mach-E, sunt modele de succes.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri