1 / 6

Mitsubishi Eclipse Cross

Nostalgia - nu este doar numele unor evenimente ce se învârt în jurul muzicii populare în anii '90-'00 - dar și unul dintre motoarele din spatele revenirii unor nume celebre în peisajul auto al ultimilor ani. Mai mulți constructori mizează pe capitalul de imagine strâns, peste ani, de niște nume celebre din trecutul lor. Tocmai de aceea, vedem cum Jeep Wagoneer, Ford Bronco sau Toyota Supra sunt, din nou, pe piață. Toate acestea, așa cum subliniază și cei de la Business Insider, sunt exemple de succes, fiindcă producătorii au știut că trebuie să păstreze o rețetă familiară pentru un nume familiar. Tocmai de aceea noul Ford Bronco este, la fel ca cel din anii '70-'90, un SUV de teren cu un aspect robus, iar Jeep Wagoneer este un SUV de mari dimensiuni, la fel ca și Wagoneer-ul original din urmă cu 50 de ani. În mod similar, Toyota Supra a fost readusă în actualitate tot sub forma unui model sport cu două portiere, deși mai diminutiv în dimensiuni față de Supra aniilor '90.


Generația a doua a Mitsubishi Eclipse a devenit tot mai populară odată cu boom-ul „tuner culture” din anii '00, susținut de filmele Fast & Furious


Există, însă, și exemple de „așa nu” în goana marilor constructori de a nu se mai întrebuința în creșterea unui nume nou. Mitsubishi a refolosit un nume cunoscut din trecutul lor, Eclipse, care denumea, până în 2012, un coupe sportiv cu două locuri. Originalul Eclipse, lansat în 1989, a devenit cu adevărat popular odată cu lansarea generației a doua (1994-1999). În versiunea sa de top, GSX, Eclipse-ul avea tracțiune integrală și un motor de 2.000 cmc turbo cu patru cilindri în linie ce dezvolta 210 cai putere și 290 Nm. Mașina a fost printre starurile primului film din franciza Fast & Furious, un exemplar verde acaparând atenția în prima parte a peliculei din 2001 în mâinile lui Paul Walker.


Din 2018, Mitsubishi produce din nou o mașină sub numele Eclipse, dar, de această dată, este vorba de un crossover compact disponibil și cu propulsie hibridă (PHEV). Modelul face parte din oferta cu care japonezii încearcă să revină, puternic, pe mai multe piețe ale lumii, inclusiv cea din America, unde Mitsubishi va reveni în 2023. Ca parte a Alianței Renault-Nissan, Mitsubishi mizează tot mai mult pe electrificare, concentrându-se pe SUV-uri și crossovere, iar o mașină sportivă nu pare să fie în planurile niponilor care au eliminat complet din gamă și berlina Lancer.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri