4 / 8

Panther 6

Compania britanică Panther Westwinds a rămas în memoria colectivă mulțumită unor decapotabile cu mecanică contemporană, dar aspect scos din perioada interbelică. Modele precun Lima și Kallista au păstrat compania fondată de Robert Jankel pe linia de plutire timp de mai bine de două decenii. Dar inginerul și proiectantul englez, care construise, printre altele, vehicule blindate și limuzine la comandă, a avut și concepte mai îndrăznețe precum Lazer sau Rio, o limuzină bazată pe Triumph Dolomite.


La doi ani după lansarea lui Rio, însă, Jankel a decis că publicul său ultra-bogat este pregătit pentru o creație cu adevărat specială și astfel s-a născut Panther 6. Prezentată oficial la Salonul Auto de la Londra din 1977, limuzina decapotabilă cu patru (!) roți pe puntea spate a provocat o probușire sincronizată a mandibulelor celor prezenți. Jankel s-a lăudat că ar fi strâns 15 comenzi pentru Panther 6 în ciuda prețului de aproape 40.000 de lire sterline – adică peste 200.000 de euro astăzi.


În realitate, Panther Westwinds n-a construit decât două exemplare, iar unul dintre ele s-a vândut pentru doar 41.000 de euro în cadrul unei licitații Bonhams din 2011. Poate mai extrem chiar și decât design-ul este motorul: vorbim de un propulsor V8 de 8.200 cmc de origine Cadillac, Jankel primind o mână de ajutor din partea inginerilor GM Wayne Cherry și Geoff Lawson. Motorul are două turbine și este plasat în spatele pasagerilor, Jankel susținând că mașina ar putea atinge 320 de km/h. Nimeni – nici măcar proprietarul saudit care deține unul dintre exemplare în prezent – n-a încercat însă să meargă așa tare cu Panther 6.


Sursă foto: Panther Westwinds

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri