7 / 11

Hoffmann - 1951

Peisajul postbelic era dezolant în Germania, iar același lucru era valabil și în industria auto. Am discutat, cu altă ocazie, despre Messerschmitt, constructor de avioane redus la producător de micro-mașini cu aspec hazliu, dar micuțele creații care împart ADN-ul cu Me-262 sunt mult mai onorabile decât Hoffman, o mașină care a văzut lumina zilei în 1951 și care, ca și altele din această listă, n-are patru roți.


Michael Hoffmann, proprietarul unui magazin din Munchen, a construit triciclul cu caroserie între 1949 și 1951 și a înglobat mai multe soluții dacă nu inteligente, cel puțin ciudate. Conform autorităților de la acea vreme, Hoffmannul nu este un automobil, deoarece avea trei roți și un motor mic, ceea ce înseamnă că cel care l-a creat nu și-a bătut capul cu impozitul. Dar și-a bătut capul ori de câte ori a fost vorba să intre să iasă din mașina omonimă, căci ea avea uși de tip „suicide” și un habitaclu claustrofobic de mic.


În plus, poziția de condus era ingrată, iar oglinzile retrovizoare erau blocate de stâlpii A, parbrizul din două bucăți având geamuri de dimensiuni inegale. Mașina se pornea folosind contactul poziționat în dreptul șoldului șoferului, mașina virând cu roata din spate, de care era atașat și motorul. Că tot l-am menționat, este vorba de un agregat monocilindru în doi timpi care „înghite” ulei continuu și care are probleme cu răcirea la ralanti, din cauza că nu există vreun ventilator. Cei 6,5 cai putere sunt ținuți în frâu de o cutie manuală cu trei trepte în linie.


Din păcate, mașina se află tocma la Lane Motor Museum, în Statele Unite.


Sursă foto: Wikimedia Commons

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri