Volkswagen a publicat primele imagini cu noul Golf GTI Clubsport, cel mai puternic Golf cu tracțiune față din istorie. Modelul a primit un facelift față de anterioara versiune Clubsport din 2020 și va debuta, fără camuflaj, chiar la Nürburgring, în weekendul când are loc și cursa de 24 de ore de pe „Iadul Verde”.

Hot hatch-ul Golf GTI primește, din nou, o porție zdravănă de steroizi. Noul Clubsport, care va fi vârful gamei sportive pentru celebrul model german, va fi lansat pe data de 1 iunie și va avea peste 300 de cai putere. Volkswagen nu a dat detalii clare cu privire la performanțe, dar anteriorul GTI Clubsport lansat în 2020 se lăuda cu 296 cai putere. Noua iterație mai performantă se bazează pe varianta facelift a actualului Golf 8 GTI.

Din fabrică, mașina are 261 cai putere dintr-un agregat de 2,0 litri TFSI cuplat la o transmisie cu șapte rapoarte. La lansare, Golf GTI din a opta generație dezvolta 245 de cai putere și 370 Nm, deci motorul EA888 Evo4 mai are loc să scoată și mai multă putere. Conform germanilor, mașina va avea un „profil de condus” special, croit pe cerințele circuitului Nuerburgring-Nordschleife.

Din punct de vedere vizual, mașina împrumută bara față redesenată a lui Golf 8 facelift, cu sigla iluminată și admisii de aer mărite. Există niște elemente aerodinamice mai consistente în partea frontală care scot în evidență versiunea Clubsport, dar și un eleron mărit în partea din spate. Difuzorul este și el proeminent, iar jantele standard Queenstown sunt pe 19 inci. Există și alte jante forjate tot pe 19 inci denumite Warmenau care cântăresc doar opt kilograme fiecare.

La interior, iese în evidență ecranul de infotainment mărit care rulează noul sistem Volkswagen. Germanii au lucrat asiduu pentru a introduce funcții asistate de Chat.GPT în noua versiune a sistemului lor de infotainment ce-și face loc și pe Golf 8 Facelift.

Odată cu lansarea lui Golf 8 GTI Clubsport în varianta facelift, Volkswagen va prezenta și alte surprize: fiind weekendul cursei anuale de o zi și o noapte, germanii vin pregătiți: vor aduce trei Golfuri Mk. 1 GTI modificate pentru curse în stilul Grupei 2, toate fiind înscrise în cursa de istorice care are loc înaintea întrecerii principale pentru modele moderne. În aceasta din urmă a fost înscris, cu numărul 50 de concurs, un model unicat: Golf GTI Clubsport 24h.

Mașina este, de fapt, prototipul construit de Volkswagen Motorsport în 2021 pentru regulamentul de turisme FIA TCR. Cum, însă, întregul departament de curse a fost închis înaintea omologării noului model, prototipul a rămas ascuns într-un depozit al Volkswagen. Acum, mașina a fost scoasă de la păstrare și înmânată echipei Max Kruse Racing, cea care concurează cu modele Golf TCR de mai bine de șase ani.

Inginerii germani s-au ocupat de pregăitrea modelului care va folosi un combustibil special E20 (cu 20% bioetanol) de la Shell. Acest combustibil ar reduce emisiile, fără a lovi în performanțe. Astfel, modelul de curse care va concura la categoria AT3 (omoloagă cu SP3-T) are sub capotă un motor capabil de 348 cai putere și 450 Nm. Viteza maximă ar fi de 270 km/h, iar greutatea nu sare de 1.170 kilograme.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri