4 / 6

2003: A cincea generatie Transporter cu 4MOTION

Dupa o perioada de constructie de 13 ani, in 3 martie 2003, noul Transporter ia startul.

Cea de-a cincea generatie a acestui model polivalent pastreaza conceptul predecesorului, cu motor in fata si tractiune fata.

Tehnologia de pana atunci, cu ambreiaj Visco, trebuie insa schimbata, pentru a face fata provocarilor cu care se confrunta vehiculele noului mileniu. Motoarele mai puternice si mai ales programul electronic de stabilitate (ESP) necesita o noua tehnologie. Aceasta se gaseste rapid in propria familie.

Ambreiajul Haldex ajuta deja de cativa ani autoturismele Volkswagen cu tractiune integrala sa avanseze. Avand in vedere ca noul Transporter sta din standard pe jante de 16 toli si este, in plus, dotat si cu o cutie cu sase trepte, capacitatea sa de a face fata terenului off-road, sunt din nou similare cu cele ale stramosului sau, T3. Iata motive pentru a continua calea de succes a legendarului Syncro cu 16 toli.

In colaborare cu firma Seikel si cu business unit-ul intern pentru vehicule speciale, sunt proiectate componente pentru ridicarea garzii la sol si pentru demultiplicarea transmisiei. Cu asemenea dotare, este posibila o garda la sol de pana la 223 milimetri in standard. Seikel a obtinut chiar inaltimi si mai mari. Prin modificarea pasajelor rotilor, sunt posibile combinatii cu jante si mai mari. Cu aceste modificari, garda la sol a crescut la 238 milimetri, o valoare foarte apropiata de cele ale vehiculelor de off-road.

Pentru un ultim test inainte de productia de serie, in martie 2004, Gerhard Plattner a pornit cu un Transporter 4MOTION de la Hammerfest spre Dakar.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri