2 / 5

Anii `70 – Mazda RX-7

Un deceniu mai tarziu, revolutia nu mai era atat de importanta ca stilul personal. Cand a aparut Mazda RX-7 a raspuns nevoii anilor 70 de a iesi in evidenta cu orice pret, printr-un design in forma de pana, cu haion din sticla, faruri escamotabile, culori vii ale caroseriei si materiale folosite la interior care l-ar fi facut pe Andy Warhol sa roseasca.

Conceptul era foarte flexibil – in urmatorii 30 de ani, RX-7 a fost disponibil cu transmisii manuale de patru sau cinci rapoarte sau automatic, putea fi comandat sub forma decapotabila, cu patru locuri, cu motor cu trei rotoare, cu motor cu doua rotoare cu turbina si in mai multe editii speciale decat orice alt model Mazda de pana atunci.

In detrimentul unui consum mare, RX-7 era foarte placut la condus. Dispunerea centrala a motorului si tractiunea spate ii ofereau o distributie aproape perfecta a masei si a transformat-o in una dintre cele mai usor de controlat masini sport din secolul sau.

Precum Cosmo Sport inaintea sa, RX-7 si-a construit un nume in motor sport, castigand campionatul GTU la cursa de 24 de ore de la Daytona in 1979, British Touring Car Cahmpionship in 1980 si cursa de 24 de ore de la Spa un an mai tarziu, invingand un grup de BMW-uri. Mazda avea sa vanda peste 1,8 milioane de RX-7, devenind astfel cel mai popular model sport propulsat de un motor rotativ din toate timpurile.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri