3 / 5

Excesul “Yuppie” in anii `80 – toata lumea primeste un roadster

Mahmureala din anii `60 si `70 a fost cu greu domolita cand Bob Hall a desenat un roadster decapotabil de mici dimensiuni pe plansa lui Kenichi Yamamoto in Hiroshima.

Modelul conceput in acea zi nu era functional, nu existau nici motive rationale pentru a fi achizitionat, lucru ce poate explica de ce Yamamoto-San a trebuit sa astepte un deceniu pentru ca o productie sa fi aprobata. O data cu lansarea roadster-ului la Salonul Auto din Chicago din 1989, inca o data Mazda s-a sincronizat perfect.

Veniturile personale erau in crestere iar clientii tineri cu aspiratii erau in cautarea de achizitii pe care sa le poata etala. Roadster-ul era suficient de atragator si de cool incat sa intampine aceasta cerere iar preturile sa fie accesibile pentru veniturile genetiei „yuppie”. Modelul avea faruri escamotabile asemeni RX-7, integrate intr-un exterior mic si simpatic; era redus in greutate si rapid cu un interior clasic si confortabil.

Roadsterul era o incantare sa fie condus si atragea toate privirile cu plafonul decapotat. Mazda MX-5 a inregistrat un succes mondial si a demonstrat ca roadster-ul classic nu a disparut. Practic, in urmatorii 20 de ani fiecare constructor va incerca sa-l imite.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri