3 / 5

Momente in dezvoltarea elementelor de siguranta

Alaturi de primul autobuz si primul camion, printre cele mai importante inovatii ale companiei se poate enumera si primul automobil Mercedes modern de pasageri, de 35 CP, prezentat in luna februarie a anului 1900.

1901 - Modelul Mercedes de 35 CP stabileste standardul pentru autovehiculul modern din zilele noastre. Ampatamentul lung, ecartamentul mare si centrul de greutate jos ii ofera caracteristici speciale de siguranta la manevrare.
1921 - Pentru prima data, franele rotilor din fata sunt incluse ca standard la Mercedes in vederea unei decelerari mult superioare - incepand cu Sport 28/95 CP, modelul de putere mai mare. Inainte de acesta, numai rotile din spate si arborele cardanic erau in mod obisnuit echipate cu frane. Franarea pe patru roti devine disponibila pentru toate modelele de autoturisme Mercedes incepand cu vara anului 1924.
1931 - Odata cu modelul 170 (W 15), primul automobil de pasageri produs in serie, cu suspensie independenta pe toate cele patru roti ("ax oscilant") si sistem hidraulic de franare, se pune o noua piatra de hotar in domeniul sigurantei in conducere
1933 - Premiera suspensiei independente fata cu brat dublu la modelul Mercedes-Benz 380 (W 22), o constructie revolutionara, care realizeaza functiile de orientare a rotilor, suspensie si amortizare separat una de alta, devine conceptul standard de suspensie fata - si nu doar la Mercedes-Benz, ci si la numerosi producatori din intreaga lume.
1939 - Primul prototip al unui autoturism cu ansamblu podea foarte rigid, protectie integrala la impact lateral si o coloana de directie in trei parti.
1947 - "Terra Cruiser", prototipul dezvoltat de inginerul Béla Barényi din cadrul companiei Mercedes-Benz este prima masina cu o coloana de directie de siguranta.
1949 - Pivotul conic de blocare de siguranta impiedica deschiderea brusca a usilor in cazul unei coliziuni.
1951 - Mercedes-Benz inregistreaza un brevet pentru prima caroserie de siguranta din lume cu compartiment rigid pentru pasageri si zone predefinite de deformare, care intra in productia de serie in anul 1959.
1954 - Puntea oscilanta cu o singura imbinare intra in productia de serie odata cu modelul Mercedes-Benz 220 (W 180). Aceeasi constructie axiala este folosita si la noile masini de curse de Formula 1 W 196.
1958 - Automobilele Mercedes-Benz ofera optional centuri subabdominale pentru scaunele din fata.
1959 - Intra in productie zona de deformare: modelele Mercedes-Benz 220, S 220 si 220 SE (seria111) sunt primele autovehicule de serie care aveau caroserie de siguranta si interior "anti-ranire".
1959 - Mercedes-Benz incepe efectuarea sistematica de teste de impact la fabrica din Sindelfingen, care devin parte intrinseca a procesului de dezvoltare de autovehicule si care se desfasoara in aer liber pana in anul 1973.
1961 - In locul centurilor subabdominale anterioare, se ofera ca supliment optional centuri diagonale de umar. Toate automobilele Mercedes-Benz sunt echipate ca dotare standard cu puncte de ancorare pentru centurile de siguranta. Mercedes-Benz echipeaza ca standard modelul 300 SL Roadster (W 198) cu frane pe disc pe toate rotile.
1963 - Modelul Mercedes-Benz 230 SL (W 113) devine primul automobil sport cu o caroserie de siguranta. De asemenea, Mercedes-Benz introduce sistemul de franare hidraulic cu dublu-circuit pentru toate modelele de autoturisme.
1967 - Sistemul de directie de siguranta cu o coloana de directie si volan telescopic cu absorbant de impact apare ca standard la toate modelele Mercedes-Benz. Se da startul actiunilor pentru dezvoltare airbag-ului.
1969 - Se inaugureaza Unitatea Mercedes-Benz de Cercetare pentru Accidente, care analizeaza cele intamplate in accidentele rutiere din viata reala si se da startul dezvoltarii dispozitivului de tensionare a centurii.
1970 - Mercedes-Benz prezinta prima generatie a sistemului de franare anti-blocare (ABS), in versiune experimentala.
1971 - Se prezinta noul 350 SL Roadster - model de serie 107 cu numeroase inovatii de siguranta la bord: catarama centurilor optionale cu rola de inertie in trei puncte montate pentru prima data pe cadrul scaunului, rezervorul de combustibil este plasat intr-o pozitie protejata de coliziune in fata puntii spate, iar volanul de siguranta cu patru spite cu partea centrala marita ofera cea mai buna protectie posibila pentru sofer. Geamurile laterale si luminile din spate cu constructie speciala de respingere a murdariei optimizeaza vizibilitatea, iar noile manere arcuite fara buton sunt usor de deschis, chiar si dupa un accident, fara ca usile sa se deschida brusc singure.
Cu ocazia Conferintei ESV (Enhanced Safety Vehicle) de la Sindelfingen, Mercedes-Benz prezinta autovehicule experimentale echipate cu centuri cu rola de inertie in trei puncte, dispozitiv de tensionare a centurilor, limitatoare ale centurilor de siguranta precum si airbag-uri atat pentru sofer cat si pentru pasagerul din fata.
De asemenea, Mercedes-Benz breveteaza airbag-ul
1973 - Toate autoturismele Mercedes-Benz beneficiaza ca dotare standard de centuri cu rola de inertie in trei puncte si tetiere fata.
1974 - La Sindelfingen au loc primele teste offset de coliziune.
1976 - In premiera mondiala la modelul de serie 123 intra in productie sistemul de directie de siguranta.
1978 - Clasa S Seria 116 devine primul automobil din lume care ofera cea de a doua generatie de sistem anti-blocare la franare (ABS). Pana in anul 1980, acesta este disponibil pentru toate autoturismele Mercedes-Benz.
1979 - Clasa S Seria 126 este primul automobil din lume cu structura caracteristica cu brat special conceput pentru un impact offset frontal. Se poate regla inaltimea centurilor din fata ale noii berline. Intreaga gama de automobile Mercedes-Benz este echipata standard cu centuri de siguranta la toate scaunele.
1981 - Pentru prima data, la modelele berlina si Coupé de clasa S (seria126) devin disponibile airbag-ul soferului si dispozitivul de tensionare a centurii pasagerului din fata.
1984 - Mercedes-Benz isi echipeaza toate modelele de autoturisme in dotarea standard cu centuri de siguranta fata pretensionate.
Mercedes-Benz introduce ca standard sistemul de franare anti-blocare ABS la Clasa S (seria126) si modelele SL (seria107). Incepand cu anul 1988, acestea fac parte si din specificatiile standard ale modelului 124 de serie mijlocie.
1985 - Mercedes-Benz introduce trei sisteme de comanda controlata electronic: 4MATIC cu tractiune integrala (seria124), blocajul automat ASD al diferentialului (seriile 201, 124), precum si controlul ASR al patinarii la accelerare (seria 126).
1987 - La Salonul Auto IAA, Mercedes-Benz prezinta primul airbag pentru pasagerul din fata, disponibil optional pentru Clasa S (seria126) si, incepand din anul 1988, si pentru modelul de serie mijlocie 124.
1991 - La autovehiculul de cercetare C 112, Mercedes-Benz prezinta pentru prima data un sistem de suspensie controlat activ.
1992 - Incepand cu luna octombrie, airbag-ul soferului si sistemul de franare anti-blocare ( ABS ), devin dotare standard pentru toate autoturismele Mercedes-Benz.
1993 - Mercedes-Benz ofera pentru prima data scaune integrate pentru copii la bancheta din spate.
1994 - Premiera Sistemului Electronic de Tractiune (ETS) la modelele de Clasa S cu sase cilindri (seria 140) si Clasa SL (R 129).
Mercedes-Benz prezinta in premiera Programul Electronic ESP® de Stabilitate, care intra in productia de serie in anul urmator la modelele V12.
1995 - Premiera mondiala a farului cu xenon cu control dinamic al distantei la Clasa E (W 210) si Clasa SL (R 129).
Noul model de Clasa E (W 210) apare pentru prima data cu centuri cu limitatoare integrale de forta la scaunele din fata. Optional, se pot comanda suplimentar si airbag-uri laterale la usile din fata.
1996 - O alta premiera o constituie lansarea Sistemului de franare asistata Brake Assist (BAS), mai intai la modelele de Clasa S (seria 140), Clasa CL (C 140) si SL (R 129), urmate in 1997 de restul modelelor Mercedes-Benz de serie.
1997 - Noul SLK Roadster (R 170) apare cu functia de recunoastere automata a scaunului pentru copii.
Datorita conceptului de podea sandwich, modelul compact de Clasa A (W 168) realizeaza standarde Mercedes-Benz tipice pentru siguranta pasagerilor. Asocierea sistemului 4MATIC controlat electronic cu tractiune integrala si ESP® la modelele de Clasa E seria 210 marcheaza alt reper in domeniul de sigurantei la volan. Noul model de Clasa M (W 163) este lansat cu sistemul 4ETS de tractiune controlata electronic.
1998 - Mercedes-Benz doteaza modelul de Clasa A (W 168) cu Programul de Stabilitate Electronic (ESP®), control ASR al patinarii la accelerare si sistemul de franare asistata Brake Assist ca echipare standard.
Sistemul AIRMATIC de suspensie pneumatica intra in productie in combinatie cu Sistemul Adaptiv de Amortizare (Adaptive Damping System - ADS II), la noul model de Clasa S (seria 220).
1999 - Suspensia Active Body Control (ABC) sarbatoreste premiera mondiala la modelul de Clasa CL (C 215).
Toate automobilele Mercedes-Benz (cu exceptia SLK) sunt echipate cu ESP® ca dotare standard. Modelul SLK (R 170) urmeaza si el la inceputul anului 2000.
2000 - Mercedes-Benz isi echipeaza ca dotare standard noul model de Clasa C (seria 203) cu airbag-uri adaptabile pe partea soferului si pasagerului din fata precum si windowairbag-uri si airbaguri laterale.
Modelul de Clasa SL (R 230) isi face debutul mondial cu un nou tip de airbag pentru cap/torace.
2002 - Se lanseaza sistemul pneumatic de suspensie AIRMATIC DC (Dual Control) odata cu noul model de Clasa E seria 211. Totodata, pentru modelele de Clasa C (seria 203) si cele de Clasa S (seria 220) apare in premiera mondiala tractiunea integrala permanenta 4MATIC.
Noul sistem revolutionar de siguranta PRE-SAFE® este prezentat in premiera la modelul de Clasa S seria 220. Pentru prima data, ocupantii autovehiculului pot fi pregatiti ca masura de precautie pentru o posibila coliziune. PRE-SAFE® marcheaza debutul la Mercedes-Benz a unei noi ere in dezvoltarea nivelului de siguranta a pasagerilor.
2003 - Mercedes-Benz introduce functia de iluminare activa la modelul de Clasa E (seria 211), care imbunatateste cu pina la 90 % iluminarea drumului la curbe, pentru faza de intalnire.
2005 - Mercedes-Benz prezinta o serie de noi sisteme de siguranta activa la noul model de Clasa S (seria 221), printre care noul sistem de franare asistata BAS PLUS Assist, care depisteaza autovehiculele din fata cu ajutorul radarului. In plus, Mercedes-Benz ofera modelul de Clasa S cu sistem de Vizibilitate Asistata pe timp de Noapte (Night View Assist), care ofera o imagine in infrarosu a zonei din fata autovehiculului, pe ecranul panoului de instrumente.
2006 - Modelul de Clasa seria 211 este prima masina din lume oferita cu Sistem Inteligent de Luminare (Intelligent Light System), care include cinci functii diferite de iluminare proiectate special pentru situatii tipice de drum si conditii meteorologice. Mercedes-Benz lanseaza sistemul PRE-SAFE® Brake cu franare partiala autonoma la modelul de Clasa S (seria 221) si noul model de Clasa CL (C 216). Acest sistem, singurul de acest fel din lume, franeaza automat autovehiculul inaintea unei coliziuni iminente.
2009 - Mercedes-Benz isi extinde in continuare pozitia de lider in domeniul sigurantei cu noul model al Clasei E (seria 212). Pentru prevenirea accidentelor de circulatie sau reducerea gravitatii impactului, soferul dispune de o serie de sisteme noi si de sisteme imbunatatite de asistenta, printre care ATTENTION ASSIST, care analizeaza peste 70 de parametri diferiti pe toata durata calatoriei pentru depistarea gradului de oboseala a soferului. In plus, se pot adauga ca optiuni suplimentare sistemul DISTRONIC PLUS de control al proximitatii si PRE-SAFE® Brake cu franare autonoma de urgenta.
2010 - Premiera mondiala pentru doua noi sisteme active de asistenta a soferului la modelele de Clasa CL (C 216) si S (seria 221). Sistemul Active Blind Spot Assist bazat pe radar avertizeaza soferul la schimbarea benzii de rulare cu privire la existenta vreunui alt autovehicul in unghiul mort al oglinzii retrovizoare din exterior. Daca soferul ignora avertismentele, sistemul ESP® incearca sa evite o coliziune prin intermediul interventiei corective a sistemului de franare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri