4 / 5

Sisteme de propulsie

La inceputul anilor 1920, Daimler-Motoren-Gesellschaft a adaptat supraalimentarea mecanica a motorului cu ardere interna, pe care il adusese la stadiul de productie matura pentru motoare de aviatie, astfel incat sa poata fi utilizat la autovehicule.

Datorita supraalimentarii, modelele Mercedes 6 / 25 CP si 10 / 40 CP ofereau eficienta sporita fata de motoarele comparabile fara supraalimentare. Acest principiu ramane valabil pana in ziua de azi si aduce si mai multe avantaje sub forma supraalimentarii cu turbocompresor, asa cum demonstreaza motoarele BlueDIRECT.

Una dintre inovatiile remarcabile in domeniul ingineriei sistemului de propulsie a aparut in anul 1936, odata cu introducerea lui D 260 ca primul automobil diesel din lume aflat in productie de serie.

In 1954, Mercedes-Benz prezenta legendarul 300 SL ca primul autoturism de serie echipat cu motor in patru timpi cu injectie directa de benzina. Alte repere in dezvoltarea de motoare cu ardere interna mai eficiente si mai compatibile cu mediul sunt: primul automobil de serie cu motor turbo diesel, aparut in 1977, sistemul de injectie directa cu rampa comuna (CDI), in 1997, si sistemul BlueTEC de control al emisiilor in anul 2005 - initial la camioane si apoi la automobile in anul 2006, tehnologie care transforma economicul motor diesel intr-un motor la fel de curat ca si cel Otto.

De asemenea, la sfarsitul anilor ’60, se relanseaza activitatea care presupune dezvoltarea sistemelor de propulsie electrica si hibrida, actiune insotita de dezvoltarea si testarea intensiva a motoarelor cu combustie interna alimentate cu gaze naturale sau folosind combustibili pe baza de alcool si hidrogen.

In 1994, Mercedes-Benz a facut senzatie cu NECAR 1, prima masina cu sistem de propulsie bazat pe tehnologia cu pile de combustibil, iar de atunci dezvoltarea acestei tehnologii a facut progrese enorme, autovehiculele fara emisii ce folosesc pile de carburant si cele electrice impresionand in prezent prin cuplul lor ridicat si agilitatea sporita. Anul 2010 marcheaza lansarea primelelor masini electrice de serie construite cu tehnologii de cea mai recenta factura: modelul F-CELL de Clasa B alimentat cu pile de combustibil si modelul E-CELL de Clasa A, cu propulsie electrica ce foloseste o baterie.

Mercedes-Benz a oferit din 1985 sa ofere convertorul catalitic cu trei cai controlat in bucla inchisa pentru toate motoarele pe benzina.

In 1990 apare convertorul catalitic cu oxidare pentru modelele cu motor diesel. Dupa debutul la camioane, in anul 2005, apare pe piata tehnologia BlueTEC pentru cele mai curate motoare diesel din lume, introdusa apoi pentru prima data si pe piata autoturismelor cu modelul E 300 BlueTEC - un an mai tarziu.

Cheia mobilitatii compatibile cu mediul reprezinta un amestec inteligent de tehnologii diferite de propulsie: pentru calatoriile pe distante lungi, motoarele optimizate cu ardere interna cu si fara modul hibrid reprezinta cele mai eficiente solutii pentru viitorul apropiat, in timp ce autovehiculele electrice sunt ideale pentru folosirea in zonele urbane.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri