8 / 9

Agentii imobiliari nu se schimba. Piata, da

Pozitiile din imobiliare nu au suferit schimbari importante in perioada celor peste doi ani de la debutul crizei in Romania si nici perioada urmatoare nu va aduce modificari semnificative din partea angajatorilor din domeniu, in ceea ce priveste specificul salariatilor.

Chiar daca de la inceputul lui 2009 si pana acum, numarul salariatilor care intermediaza tranzactii imobiliare s-a redus cu aproape un sfert, de la 24.000, la circa 18.100, arata evidentele INS. Practic, agentiile imobiliare isi doresc ca personalul din teren sa vanda cat mai mult. Singurul element care s-a schimbat aproape in totalitate este contextul pietei.

“Estimam ca odata cu iesirea Romaniei din recesiune nivelul de interes pentru domeniul serviciilor imobiliare, din partea fortei de munca, sa cunoasca, cel mult, o crestere nesemnificativa, adica mai mica de 5% . Din studiile noastre, cererile pentru un job in imobiliare au scazut in luna aprilie cu 27% dupa un avans in luna martie de 32% fata de luna anterioara”, spune Catalin Scripcaru (foto), directorul general al agentiei imobiliare Century 21, parte a retelei americane Century 21.

Cresterea numarului de tranzactiilor din imobiliare este evidentiata si de datele Agentiei Nationale de Cadastru. Astfel, in primul trimestru al anului, numarul tranzactiilor imobiliare a crescut cu 7,4% fata perioada similara a anului trecut, pana la aproape 143.000 de operatiuni.

Pentru a face fata noilor conditii din piata, agentia imobiliara ofera, preponderent, servcii de reprezentare. Ceea ce inseamna ca, spre deosebire de agentii care lucreaza in sistem de intermediere si percep comision atat de la vanzator, cat si cumparator, agentii de reprezentare sunt angajati de o singura parte a tranzactiei: ori de cumparator, ori de vanzator.

Fata de atributiile obisnuite ale unui agent imobiliar, cum ar fi pregatirea proprietatii pentru vanzare, organizarea vizionarilor sau asistenta privind incheierea tranzactiei, un agent de reprezentare angajat de vanzatori, negociaza acestuia si poate organiza inclusiv licitatii de pret pe baza ofertelor scrise primite de la cumparatori, scopul agentului de vanzator fiind acela de a identifica cel mai motivat cumparator pentru acea proprietate.

De asemenea, agentia imobiliara organizeaza, de cativa ani, un targ propriu de joburi, pentru acoperirea novoilor interne de munca. In martie, Century 21 a pus la bataie 100 de joburi, atat pentru candidatii fara experiente in imobiliare, cat si pentru cei cu minimum doi ani de activitate in domeniul







Inapoi la articol

Setari Cookie-uri