2 / 6

Companii romanesti vs multinationale

Cele mai importante cereri vin din partea companiilor multinationale. „Pana acum cativa ani nu am avut mai mult de 1-2 recrutari pe an de la firme romanesti, fie ele private sau de alt fel. In ultimii 2 ani a crescut masiv cererea de recrutare pentru astfel de firme”, sustine George Butunoiu.

In opinia acestuia este mult mai usor sa recrutezi pentru o firma multinationala decat pentru una romaneasca. „In cazul meu, cred ca peste 90% din esecurile pe care le-am avut au fost in cazul firmelor romanesti, antreprenoriale. Vestea se duce repede iar antreprenorii vorbesc unul cu altul. Nu intotdeauna ai succes, ti se intampla si sa recrutezi pe cineva care pare bun si sa fie un esec de proportii. Atunci concluzia generala a clientului va fi ca George Butunoiu sau alta firma nu a reusit sa imi gaseasca ce cautam, toti head hunterii sunt la fel, iti iau banii si nu te ajuta cu nimic”, a adaugat acesta.

Alaturi de companiile care au un sistem de executive research bine pus la punct, exista si agentii care practica ceea ce se numeste pret de dumping. „Aceste companii care iti recruteaza un om pentru un salariu net. Nu stiu cum rezista, insa poti alege se lucrezi cu astfel de companii. Am avut clienti care au ales serviciile unei astfel de agentii pentru ca atat le-a permis bugetul. Probabil ca trend-ul se va extinde si in capitala” a declarat, pentru Wall Street, Florin Ochiana, Country Manager Grafton Recruitment.

Cele mai importante cereri vin din partea companiilor din banking / financial services, FMCG si din retail intrucat aici se regasesc si cele mai mari afaceri. „Cererea pentru serviciile de head hunting nu tine cont de domeniu, ci de nivelul de dezvoltare al acestuia in tara respectiva. Real estate-ul este domeniul care dovedeste acest lucru. In urma cu 3 ani nu am avut niciodata vreo cerere. Acum sunt o multime”, sustine Butunoiu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri