3 / 6

Provocarile pe care le intampina companiile de training din Romania

Daca pana acum cele mai multe programe de training erau solicitate de marile companii, cum sunt, de exemplu, Vodafone Romania, Rompetrol, ING Bank sau Metro Grup International, in prezent, si companiile mai mici incep sa investeasca puternic in acest scop.

Astfel, daca AchieveGlobal nu targeteaza companii de aceste dimensiuni, pentru Ascendis, aproximativ 20% din business-ul companiei este dat de contracte cu companii mici.

Cei de la Human Invest, in schimb, lucreaza de cativa ani cu companiile mici, care sunt preocupate in mod acut de nevoia de training, iar cifra de afaceri provenita din acest segment este sub 10%. ''Sunt, in principal, companii care dupa un inceput antreprenorial au ajuns in stadiul de dezvoltare in care au nevoie de un management profesionist.

Programele pe care le cauta companiile mici sunt cele care sprijina remodelarea culturii si structurii organizationale si cele de consolidare a unor abilitati pentru manageri (de la time management, la comunicare si leadership)'', povesteste Panaite.

Grupul Trend Consult are in portofoliu trei clienti care fac parte din aceasta categorie a firmelor mici. Clientii care vin din aceasta zona acopera aproximativ un procent de 2% din cifra de afaceri a companiei.

In opinia lui Andrei Gosu, cea mai mare provocare de business a companiei Ascendis Consulting este sa ramana numarul unu pe piata de training din Romania, a carei valoare este estimata in acest an la 40 milioane euro.

Pentru Diana Rosetka, resursele insuficiente alocate de catre companii pentru dezvoltarea angajatilor, pretul ca fiind unul din criteriile importante in luarea deciziei, timpul disponibil pentru “scoaterea” participantilor din activitate in vederea participarii la programe de training, rolul determinant al departamentelor de achizitii (in unele organizatii mari) in luarea deciziei, desi acestea nu au cunostinte de specialitate in ceea ce priveste solutiile de training, constituie cateva din provocarile cu care se confrunta la acest moment AchieveGlobal, ca si companie care activeaza in domeniul programelor de training pe piata romaneasca.

Din punctul de vedere al lui Viorel Panaite, Romania este, in prezent, o tara mult mai favorizata decat altele din vestul Europei, iar explicatia consta in faptul ca piata este in crestere, iar programele din fonduri publice europene abia acum se nasc.

''In vestul Europei, chiar si cele mai agresive si antreprenoriale companii de training realizeaza un procent semnificativ din cifra lor de afaceri din bani publici pentru a supravietui sau a se dezvolta. Mai mult decat atat, n-ar trebui sa mai mire pe nimeni ca in Romania exista companii de training cu cifre de afaceri mai mari si cu mai multi traineri, decat multe companii din vest. Pe de alta parte, vorbind de estul Europei, consider ca ne apropiem de volumul de business din Ungaria si cred l-am depasit pe cel din Bulgaria'', spune Partenerul Human Invest.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri