2 / 4

Outplacement-ul crestere in volum

Desi specialistii in resurse umane se feresc sa aprecieze o valoare neta a pietei de outplacement, toti afirma cu certitudine ca, pe fondul crizei, aceste servicii sunt tot mai solicitate. Insa, desi reprezentantii companiilor de HR au recunoscut o crestere in volum a cererii, ponderea outplacement-ului in cifra de afaceri este redusa, aproape nesemnificativa.

“Marjele de profit din outplacement sunt relativ mici si sunt in directa corelatie cu numarul persoanelor implicate in program”, apreciaza Ochiana. De la inceputul anului, Lugera & Makler a oferit servicii de outplacement pentru aproximativ 350 de persoane. Fata de anii 2007 si 2008, cererea de servicii de outplacement aproape ca s-a dublat, desi serviciul continua sa aduca o cota scazuta din totalul cifrei de afaceri.

Alain Lebourg, fost angajat al grupului Renault, actual manager al firmei de resurse umane Activaction, sustine ca outplacement-ul este mai degraba ca o misiune sociala, mai ales cand in spatele procesului se regaseste persoana care poate fi in dificultate, fara loc de munca.

Definit ca o despartire prieteneasca intre angajator si angajat, outplacement-ul reprezinta o modalitate de asistare a salariatilor disponibilizati, inlesnindu-le tranzitia catre un alt loc de munca.

Pentru acest serviciu, onorariul variaza in functie de dimensiunea proiectului, de puterea financiara a companiei si de tipul de servicii oferite disponibilizatului.

“Pentru un outplacement care contine un bilant de competente, un ajutor de reformulare al CV-ului, exercitii pentru a "se vinde mai bine" celor care recruteaza, tehnici de prezentare si propuneri de posturi in companii, onorariile noastre sunt variabile in functie de profil, intre 600 de euro, pentru un middle manager, pana la 1.500 de euro pentru un top manager”, apreciaza Lebourg.

Pentru compania de resurse umane clujeana Psihoselect, costul mediu pentru o pozitie de top si middle management este de 150-250 euro, iar pentru studii medii - 20-50 de euro, conform managerului companiei, Monica Ion, Managing Partner Psihoselect. Pana in acest moment, Psihoselect a oferit servicii de outplacement pentru 732 de persoane.

“Companiile au apelat la serviciul de outplacement fie pentru intreaga echipa disponibilizata, fie doar pentru anumite categorii de management superior (ca si parte integranta a pachetului salarial negociat – posibilitatea de a beneficia de servicii profesioniste de consultanta in managentul carierei)”, detaliaza Diaconu.

De regula, un program de outplacement dureaza 3 luni, timp in care, ideal, beneficiarii ar trebui sa-si gaseasca un nou job. Practica a aratat, insa, ca in cazul unei pozitii de top management, intervalul de gasire a unui nou post se situeaza la 2-4 luni, in timp ce persoanele direct productive isi gasesc un post nou in aproximativ 6 saptamani.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri