3 / 4

"Cred cu tarie ca scolile americane sunt cele mai bune din lume"

Despre Sorin Sandulescu se poate spune ca, intr-adevar, este un student de nota 10.

Profilul sau de LinkedIn, unul din cele mai importante site-uri de socializare business din lume, este plin de realizari academice: in 2006 a absolvit ASE-ul cu o medie generala de 9,58 pe cei patru ani de studii, lucrarea de licenta i-a fost recompensata cu nota 10, in vreme ce pentru un curs de finante si contabilitate pe care l-a absolvit in in 2005 in Viena a primit calificativul “excelent”.

Incepand cu 2004, cariera lui s-a construit in jurul Ernst & Young, unul din cei patru grei (Big4) din audit si consultanta, alaturi de KPMG, Deloitte si PricewaterhouseCoopers.

In vara lui 2010 a renuntat la job pentru a se inscrie la un MBA de doi ani la scoala Booth din cadrul universitatii din Chicago, care se afla pe locul al noualea in ierarhia FT. Costul total al programului pe care il urmeaza Sandulescu este de circa 160.000 de dolari.

Salariul mediu al unui absolvent de MBA de la Chicago Booth este de 105.000 de dolari, care fluctueaza in functie de industria de activitate, precum si de experienta acumulata inainte de MBA. Cele mai bine platite joburi sunt in arii ca venture capital, private equity, investment management si investment banking.

Salariul mediu nu include bonusurile anuale, astfel ca un investment banker bun poate ajunge sa castige in primul an si 300.000 de dolari.

Sorin Stanculescu

"Am ales Booth deoarece cred cu tarie ca scolile americane sunt cele mai bune din lume, iar calitatea educatiei este mai inalta decat in Europa. Programul MBA s-a nascut in SUA si firmelor americane le plac foarte mult absolventii programelor MBA de top. Este cea mai buna scoala de finante din lume, iar eu vreau sa-mi continuu cariera in domeniul financiar .

De asemenea, este poate cea mai buna scoala de afaceri din lume. Recent (toamna asta), Chicago Booth a fost numita cea mai buna scoala de afaceri din lume atat de revista Economist, cat si de revista Business Week.

Acomodarea aici nu a fost asa usoara, iar cultura americana este total diferita de cea europeana si inca ma mai confrunt cu anumite comportamente pe care nu le inteleg sau la care nu ma astept. Insa faptul ca sunt multi studenti internationali face acomodarea mai usoara, pentru ca si ei trec prin aceleasi stari ca si mine.

Programul de MBA este flexibil. Astfel ca la Booth nu ai o anumita clasa cu care treci prin cei doi ani de studiu. Nici macar pentru un an. Studentii sunt impartiti in zece cohorte, insa doar pentru a se cunoaste mai bine si a urma impreuna singurul curs obligatoriu.

Fiecare student poate alege ce cursuri doreste printr-un proces de tip licitatie (bidding). Fiecare student are un anumit numar initial de puncte (se adauga altele pe masura ce termini un curs sau altul) cu care sa liciteze, astfel ca fiecare isi poate stabili propria strategie, in functie de ce cursuri si ce profesori vrea sa aiba de-a lungul celor doi ani de studiu. Sunt cursuri pe care le obtii gratis si cursuri pentru care trebuie sa platesti foarte mult din cauza ca profesorul este foarte popular.

Studentii trebuie sa aleaga totusi cate un curs in Fundatii: contabilitate, statistica si economie si cate un curs in sase din sapte Functii: finante, marketing, operatiuni, decizii, resurse umane, strategie sau mediul de afaceri. Restul sunt la alegere.

Chiar si asa, studentii pot opta pentru cursuri avansate in domeniile respective. Acesta este marele avantaj si punct de diferentiere al programului de la Booth. Iti poti structura cei doi ani asa cum crezi de cuviinta.

Rigoarea academica este foarte ridicata. Fiecare curs dureaza trei ore, insa poate necesita sa petreci de la 4-5 ore pana la 15 si chiar 20 de ore in afara orelor de clasa pentru a te pregati. Astfel ca un trimestru chiar si cu trei cursuri iti poate ocupa toata saptamana (sapte zile).

Se pune mare accent pe felul cum gandesti si profesorii te incurajeaza sa-ti expui parerea in clasa. Se merge mult pe studii de caz reale.

Profesorii sunt extraordinari. Academicieni, cercetatori, oameni de afaceri, publicisti si multi dintre ei cu experienta relevanta de munca in domeniul in care predau. Fac ceea ce fac de placere, pentru ca ar putea castiga mult mai multi bani in afara mediului academic.

Chiar si asa castiga foarte bine. Incomparabil cu ce este in Romania".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri