3 / 6

Unde isi fac dantura cei de la FC Steaua Bucuresti?

Pentru clinica stomatologica DentalMed din Bucuresti, criza a fost o ocazie pentru “rafinarea” publicului-tinta, si anume cel al clientilor premium, segment cu o mai mare stabilitate financiara pe timp de criza. “Pentru firmele aflate in plina dezvoltare, criza economica este categoric o frana. Folosirea unor strategii de marketing, adaptate schimbarii mediului economic, alaturi de mentinerea standardelor de calitate pot atenua din efectele negative, aducand chiar si plusuri”, explica Mariana Velisarato (foto), director executiv al DentalMed.

Clinica de langa hotelul Marriott a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 1,1 milioane de euro, cu 15% mai mult fata de cel precedent. Pentru 2011, estimarile merg pe varianta unei cresteri de cel putin 20%/unit dentar. Velisarato spune ca pregateste, tot anul acesta, deschiderea unui centru de excelenta in chirurgie si implantologie cu 10 unituri (scaune), sala de chirurgie, spatii pentru minicolocvii si amenajari pentru live surgery (operatii live). Investitia se cifreaza la 1,3 milioane de euro si va insemna largirea spatiului actual de la 200 de metri patrati la 700 de metri patrati.

“Este o investitie inceputa in 2010 si care va fi finalizata in cea de-a doua jumatate a anului”, potrivit directorului executiv. Miza este atat inglobarea unor noi tehnologii, care sa corespunda cerintelor clientilor premium, cat si crearea unui centru educational in medicina stomatologica. In prezent, in clinica DentalMed si in cele partenere lucreaza in jur de 50 de angajati, numar care se va dubla odata cu marirea capacitatii.

Clinica din apropierea hotelului Marriott totalizeaza in jur de 1.000 de pacienti corporate, desi unitatea nu s-a axat in mod special pe acest segment de clienti. “Pentru 2011 insa, avand in vedere solicitarile tot mai dese primite din partea companiilor pentru serviciile de tip abonament, DentalMed va crea o divizie speciala care se va ocupa de segmentul corporate”, spune Mariana Velisarato. In prezent, cel mai mare client corporate al clinicii este echipa de fotbal Steaua Bucuresti.

In ceea ce priveste clientii straini, la clinica vin pacienti din Franta, Britanie si Italia, dar este vorba despre persoane aflate in Romania cu obiective de business. “Profilul clientului nostru tinta nu se suprapune cu turistul dentar, pozitionat de obicei in clasa medie sau joasa in tara de origine si care este in cautarea unui tratament cu costuri cat mai mici, chiar cu compromisul unor servicii mai slabe calitativ”, explica directorul executiv.

Ea crede ca in urmatorii ani se vor cristaliza doua segmente intre care va fi impartita piata; este vorba pe de o parte de cabinetele mici de cartier, iar pe de alta – de marile clinici sau lanturi de cabinete, cu minim 10 unituri (scaune) dentare. Criza economica a insemnat, crede Velisarato, o selectie pe criterii de competitivitate si calitate.

“Cabinetele care se inchid sunt, de cele mai multe ori, cele care au uitat sau au neglijat un aspect foarte important, acela ca nu pot merge la nesfarsit din inertie si ca trebuie sa te ocupi permanent de perfectionarea serviciilor si adaptarea lor la progresul medical, in contextul in care piata este una foarte competitiva”, mai spune directorul executiv.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste forta de munca, situatia se va agrava in contextul in care “esecul sistemului gestionat de catre stat creeaza premisele migrarii tot mai accentuate a pacientilor catre sistemul privat, cel putin in domeniul dentar”. In plus, la fel ca in orice business, si aici persista cateva temeri. Mariana Velisarato precizeaza doar cateva dintre ele: instabilitatea fiscala si legislativa, lipsa de coerenta in masurile economice la nivel national si absenta masurilor care sa sprijine mediul privat.

Care este dinamica serviciilor stomatologice de lux? Afla in slide-ul urmator.





Inapoi la articol

Setari Cookie-uri